skibsgulv - hvordan styrer man overfræseren?

Hej LDS'ere

Jeg skal i løbet af vinteren lave skibsgulv i vores sommerhus. Efter en rundtur på nettet, blandt andet her, har jeg fundet ud af metoden, MEN ingen steder står der noget om hvordan man styrer overfræseren, så den holder en helt lige linje.

Løsningen kan da ikke være at skrue et land fast i gulvet, for det kommer da til at se dumt ud med så mange huller.

Kan nogen hjælpe mig, please.

VH Søren
Hej LDS'ere Jeg skal i løbet af vinteren lave... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har undersøgt gulvfuge-priser på nettet, og der er virkelig mange penge at spare:

Hvor de fleste tager 120-130 kr. pr. patron for Bostik Multifuge 2640, tager odense lavpris tømmerhandel (www.olt.dk) blot 68 kr. Jeg skal fx bruge 25 patroner og sparer derved omkring 1500 kr.

Hpox har i øvrigt ret: Det er i løbet af vinteren, at dette projekt skal laves. Her er revnerne i gulvet størst.

Jeg er også tilbøjelig til at give RH ret: Hvorfor bruge lang tid på at sætte malertape omkring fugen, når det hele alligevel skal slibes plant? Pointen med en gulvfuge er jo netop blandt andet at den kan slibes. Er der almindelig enighed om, at det således er en lige så gangbar metode, ja, den smarteste at gøre følgende:

1) fræse 6 x 6 not ned gulvbrædde-samlingen

2) gulvfuge uden malertape

3) rigelig med tørre- og hærdetid

4) afslibning af hele gulvet

5) lud eller lak

Tak for en god tråd.

Søren
Synes det lyder rigtigt, men pas på dybden af noten. Det er nok ikke godt at ramme fer´en.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.



Gammel tråd men forsøger.
Er det nødvendigt at bruge primer? Danalim skriver anbefales i deres produktbeskrivelse, Men til gamle gulve er det vel ikke nødvendigt?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også