Oliefyr går ud.

Når jeg tænder mit oliefyr, så går det ud med det samme flammen kommer. Blæseren og pumpen kører stadig... ca 15 sekunder efter flammen er gået ud, så tænder flammen igen hvorefter den går ud med det samme igen. Der kommer heller ingen olie ud...

Hvad kan der være galt?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en tilstoppet dyse eller et tilstoppet filter for nu er der vel olie på

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
hvor lang tid går der fra at du har tændt fyret til at flammen kommer der skal gå min 10 sekunder fra at du hører blæser starte ellers er der noget galt med kontrolboksen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der sidder et optisk øje som skal se at der kommer flamme, tjek om det er sodet til eller om det er defekt..
Ellers kan det være styreboksen der er defekt..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Optisk øje er noteret... Det vil jeg tjekke.

Der går omkring 10 sek fra blæseren starter, til flammen kommer... og som sagt så går flammen øjeblikkelig ud, men blæseren fortsætter med at køre.. hvorefter der går 10-15 sek så kommer flammen igen... osv..
Annonce
så er kontrolboksen i orden så langt
er det en oliebrænder der har virket før ved dig eller er der lavet nogle former for ændringer siden den kørte sidst
Det kunne selvfølgelig godt være det optiske øje men det tvivler jeg lidt på for selvom det er sodet til vil fyret kører med flamme i mindst 8-10 skeunder inden at det vil gå i stå igen og gå i fejl.Noget tyder på at det ser flammen et øjeblik det er derfor at at det bliver ved med at prøve at starte igen og igen men jeg vil dog mene at det burde gå i fejl på et tidspunkt efter et par forsøg eller tre for ellers er der noget galt med styreboksen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Det er et en gammel brænder ( fra 2000) som jeg har købt for en slik. Så jeg kender ikke noget til dens fortid. Men det ser ud som om den har fået lidt fugt pga af korrosion i overfladen.
Det kunne måske, være den magnetventil,som lukker for olien der er defekt?
Når fyret starter op, åbner den først for olien, efter nogle sec.

Hvis det er fotocellen som slår fra pga. for lidt lys, så slår kontrolboxen fra og lyser rødt!
Okay.. så er det ikke fotocellen. Den slår ikke fra og, lyser rødt. Jeg har også selv haft magnetventilen i tankerne.. Hvordan kan jeg kontrollere om det er den, og er en ny mon dyr?
det er ikke sådan at den har været monteret på et to strengs system og nu kun er monteret på et et strengs system uden at pumpen er blevet justeret om.Det kunne nemlig godt give de sytommer du skriver den har for så vil den nemlig lukke for olien i løbet af et øjeblik.

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis