Oliefyr går ud.

Når jeg tænder mit oliefyr, så går det ud med det samme flammen kommer. Blæseren og pumpen kører stadig... ca 15 sekunder efter flammen er gået ud, så tænder flammen igen hvorefter den går ud med det samme igen. Der kommer heller ingen olie ud...

Hvad kan der være galt?
Når jeg tænder mit oliefyr, så går det ud med det... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den er ikke monteret.. Har har bare prøvet at sætte den løst på oliekedelen for at prøve den af... Men hvad har det med et og to strengssysmet at gøre? Den burde vel os køre selv om den ikke en monteret på fyret...
jeg tor at du tænker på systemmet i du har i dit hus altså dine varmerør.Det jeg mener er at nogle oliebrænder er monteret sådan at oliepumpen pumper en masse olie ind og det som oliebrænder så ikke forbrænder bliver sendt tilbage i olietanken.
Du kan nemt se om den har været brugt til et to strengs system for så er der monteret to olieslanger på den men olieslangen kan selvfølgelig også have været afmonteret inden du købte den men ikke været stillet om til et strengs system i stedet for.
Det er noget med at når at det er et to strengs system så køre pumpen med et højere tryk end når at det er et et strengs system for at tjekke om trykket passer kræver det at man har et måle ur man kan montere i pumpen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Nårhh på den måde ;-) Nej det ser ud som om at den kun har kørt på et strengs system
Jeg stemmer på je_ns: Defekt magnetventil.
Det var problemet, da jeg havde samme symptomer.
Hvis det er en Danfoss-type, er ventilens spole fastgjort med en enkelt skrue.
Når skruen fjernes, kan man trække let i spolen, og konstatere, om der er noget (magnetisk) tiltrækning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis