Gulvarme i de nye spånplader.. Erfaringer?

Hej..

Jeg står og skal til på et tidspunkt at overveje om jeg skal lægge gulvarme i vores stueetage, men jeg ved ikke hvordan dette skal gøres.?

Vi har kælder, stue og 1. sal, så planen er der kun skal være gulvarme i stue etagen, hvor dette var planen skulle ske med de nye spånplaner med riller i til slangerne..

Er der nogle som har erfaringer med dette og evt. kan give nogle ca. priser?

Der er snakke om ca. 60kvm stueplan..

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Hej.. Jeg står og skal til på et tidspunkt at... Vis hele indlægget
51 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg anskaffede mig i første omgang høvlet forskalling - jeg syntes de gav mig problemeri forhold til kanalerne, som kom til at hvile lidt på strøerne og så kunne det godt knirke, når man gik på gulvet. Så jeg skiftede skidtet ud og købte alm. forskalling, som er de der tre mm højere - det hjalp.

Ang. støbning eller ej, så er der også den forskel på støbning kontra løsningen med gulvvarmeplader, at ved gulvvarmeplader kommer der en meget mere hul / dunk / dyb lyd, når man går - det er der (selvfølgelig) ikke ved støbeløsningen og det selv om der naturligvis er lagt pap lige under gulvet ved varmepladeløsningen - det er jo hulrummet sammenholdt med isoleringen, der bevirker det.

Jeg har som tidligere nævnt to børneværelser med varplader, men også et helt konto på 28 m2 med støbt gulvarme - så jeg har rig mulighed for at teste for de forskellige spørgsmål, der dukker op i valget af løsning :-)

Hilsen Torben
Skrevet af TheDexterTeam på 01 dec 2010 17:49
Jeg anskaffede mig i første omgang høvlet forskalling - jeg syntes de gav mig problemeri forhold til kanalerne, som kom til at hvile lidt på strøerne og så kunne det godt knirke, når man gik på gulvet. Så jeg skiftede skidtet ud og købte alm. forskalling, som er de der tre mm højere - det hjalp.

Ang. støbning eller ej, så er der også den forskel på støbning kontra løsningen med gulvvarmeplader, at ved gulvvarmeplader kommer der en meget mere hul / dunk / dyb lyd, når man går - det er der (selvfølgelig) ikke ved støbeløsningen og det selv om der naturligvis er lagt pap lige under gulvet ved varmepladeløsningen - det er jo hulrummet sammenholdt med isoleringen, der bevirker det.

Jeg har som tidligere nævnt to børneværelser med varplader, men også et helt konto på 28 m2 med støbt gulvarme - så jeg har rig mulighed for at teste for de forskellige spørgsmål, der dukker op i valget af løsning :-)

Hilsen Torben


Hvad ville du anbefale når man har muligheden for at støbe på en første sal? 

Det ene rum er fx. en stue, med et kæmpe lysindfald, så den kan godt blive lidt varm, og her vil betonen jo regulere langsommere. Vil det opvejes af de gener man undgår ved at støbe fremfor at lægge i forskalling?

Hvis du nu med de erfaringer du har gjort skulle vælge
Skrevet af TheDexterTeam på 01 dec 2010 17:49

Ang. støbning eller ej, så er der også den forskel på støbning kontra løsningen med gulvvarmeplader, at ved gulvvarmeplader kommer der en meget mere hul / dunk / dyb lyd, når man går - det er der (selvfølgelig) ikke ved støbeløsningen og det selv om der naturligvis er lagt pap lige under gulvet ved varmepladeløsningen - det er jo hulrummet sammenholdt med isoleringen, der bevirker det.

Hilsen Torben

Hul lyd - ja - der er jo mindre masse i gulvet så trinlyd vil selvfølgelig forplante sig mere - men dette har jo intet med valg af metode til opvarmning at gøre!

Sålænge gulvet er fast ser jeg intet problem i dette - man designer jo ikke undergulvet til f.ex fliser efter at det skal gynge når man går på det... ;-)


/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvad koster sådan et spunplade gulvvarme system ca. pr. kvm med plader, rør, varmefordeler ? 2-300kr i indkøbspris for private?

Be Smart - Not Stupid..

Jeg tænker kun på selve gulvvarme systemet altså spunplader, varme fordelingsplader, rørene til vandet, og gulvpappet, samlinger osv. ALT der skal bruges og så en ca. kvm pris så jeg kan regne ud hvad det ca. vil koste mig for 60kvm på stue etagen og 40 kvm på 1. salen... UDEN det færdige gulv.

Be Smart - Not Stupid..

uha det kan jeg ikke svare på....Du kan evnt. prøve at ringe til de der flexteam og spørge dem ad.....Må jeg spørge om hvorfor du ikke vil have det færdige gulv?
Profi okay må jeg prøve..

Jamen det færdige gulv der tror jeg ikke vi snakker om det samme..?

Jeg mener jeg vil have en kvm på GULVVARMEN... ikke det gulv som skal ovenpå og mennesker skal gå på altså lamel, massiv eller det...

hvis det er det du har fået en pris på, hvilket gulv er det så osv. det er jo ikke sikkert det er det gulv jeg ønkser.

Be Smart - Not Stupid..

Det lyder helt utroligt hvis de 650 kr er inkl. trægulvet. Så vidt jeg kan se bruger de Wiking, som vist nok i sig selv koster mere end 650 kr/m2. De skriver også at man får en brochure med på Wikinggulve.
Jeg var i Bygma i dag hvor sælgeren forklarede mig at Byggelit Tempo spunplade gulvvarme kostede ca. 200kr m. moms og så + rør og diverse vvs ting, så det er nok omkring de 300kr pr. kvm og så ca. 300kr pr. kvm alt efter hvilket gulv man vælger.. så omkring de 600-650kr pr. kvm med ALT er nok ikke helt ved siden af.

Be Smart - Not Stupid..

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis