Indvendig isolering, alternativer

Jeg vil gerne have isoleret mit hus lidt bedre, huset er bygget i Leca, så hulmursisolering er jo desværre ike muligt og har fået blæst og pudset hele facaden så det er desværre heller ikke muligt.
Jeg er lidt bange for og få fugt hvis jeg laver træskelet og smider isolering ind under en gipsplader.
Men hvad er der af alternativer? Tykkelsen er også ret vigtig ca 70-80mm er absolut maks, men gerne mindre. Jeg tænker på om der er nogle plader man kan "mure" op direkte på leca vægen? Det ene værelse hvor der skal laves et et badeværelse hvis det har noget og sige.

Mvh Kristian

Jeg vil gerne have isoleret mit hus lidt bedre... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det virker smart, er bare lidt i tvivl om hvor meget de isolerer.
For en 50mm plade skriver Jackon:
Fuktopptak, diffusjon1) NS-EN 12088 ,Vol % < 3,0, 600 x 2500mm 50mm
Og hvis jeg sammenligner med 95mm Rockwoll flexibatts står der:
Varmemodstandsevne 2,57 m2K/W

Nogen der kan oversætte det?

Mvh Kristian
Hej du Nordfynske Smed.
Bortset fra at det er rigtig godt med noget konkurrence.
Så har jeg lidt svært ved at se hvad de vådrumsplader kan - som andre vådrumsplader IKKE kan. Men det skal siges at det vist er en nyhed.

Resten af produkterne fra Jackon ligner meget dem Sundolitt og Thermisol udbyder.
Jackon er jo bare en "efterligning" af de orig. wedi plader, som jeg anser for at starten på denne slags isolering / byggematerialer til badeværelse.

Det er ikke så meget isoleringsværdien i pladerne der er interessante, men mulighederne i materialet.

Wedi har et kæmpe udvalg i gulvelementer med fald, vægelementer til væghængt toiletter, komplette brusekabiner osv.. prismæssigt er det faktisk ikke galt, og et ekstremt nemt og hurtigt materiale at arbejde i.
Nu er det jo primært isolering jeg er ude efter, og dvs der er jackon og Wedi ikke interessant eller?

Mvh Kristian
Nej, så hellere bruge stålskinner, isolering og 2 lag vådrumsgips.
Det er selvfølgelig også en mulighed. Det jeg bare er bange for er og få fugt på muren, og dermed skimmelsvamp. Det er som sagt en leca væg der jo er ret kold og derfor også nemt kan blive lidt fugtig.

Er der nogen måder jeg kan sikre mig imod det?

Mvh Kristian
Det er jo klart at gasvetonvæggen bliver koldere når du isolerer på indersiden. Det er jo sådanset hele ideen.
Men i ovenstående konstruktion skal også være en danmpspærre - som lige netop forhindrer at der trænger fugt ind i konstruktionen.
Ja det er jeg klar over :-) Men synes bare en fugtig leca mur nemt kan få tildens til skimmelsvamp eller ihvertfald bare skjolder og vil da være ret ked af hvis der nogen af de ting inde i vægen...

Mvh Kristian
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis