hjælp til gulvopbygning

Er ved at bygge et kolonihavehus der vil være uopvarmet det meste af året, men er i tvivl om hvordan gulvet skal opbygges. Flere ? presser sig på. Huset ligger på sandjord. Der er ikke monteret dampspærre i vægge. Der er ca 20 cm mellem overkant sand til underkant strø, som jeg havde tænkt skulle være 50x100mm trykket opsat pr 60cm, deri 100 mm rockwool. Men skal jeg havde dampspærre i gulvet over isoleringen eller vindpap (såsom icopals "windy") ?
mht til taget er der monteret tagpap på plader, dernæst 120mm spær. en nabo sagde at jeg skulle lave en "luftlomme" med masonitplader på lister under tagpladerne mellem spærene inden min isolering. er det rigtigt. Min ydre vægbeklædning er stoppet ca 3 cm fra underkant tagplade netop pga ventilation fra tagfod op til limås. 
Håber der er nogen derude der kan give en amatør et fornuftigt svar.tak   

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som en til- eller ombygning.
Gulvet: Er et såkaldt krybekælder dæk og der bør være dampspærre på den varme side af isoleringen. Og vindspærre på den kolde side.
Vægge: Hvis der ikke er isolering i væggene er det ligemeget med dampspærre. Varmen vil fise ud under alle omstændigheder.
Tag: Det er rigtigt at der skal være en ventilations "spalte" mellem overside isolering og underside plader. Normalt 5 cm. Det er nu ikke nødvendigt med plader eller noget. men det kan være udmærket med en vindspærre osse der.

DEt gælder genmerelt for den type lette konstruktioner, 8hvor der er opvarmning) at: Fra den varme side dampspærre, isolering, vindspærre, ventilation og beklædning.
jeg takker for svaret
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis