Beton i afløbsskål

Hej med jer.

Jeg er lige tiflyttet et hus, og her er der et afløb, hvor der er beton mellem afløbsskål og rist, som beskrevet på http://www.bolius.dk/alt-om/badevaerelse/artikel/beton-i-gulvafloeb/

Jeg har fået et tilbud fra en VVS'er, og det vil koste over 6000 kr. Udover det, skal fliserne rives op, så jeg skal også have en murer. Det bliver ret dyrt, desværre.

Mit spørgsmål er, kan det gøres anderledes? Evt ved at isætte en forhøjelsesring som set på http://www.primavvs.dk/shop/forhoejelsesring-med-taetning-90879p.html ??
Hej med jer. Jeg er lige tiflyttet et hus, og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg regnede desværre heller ikke med at forsikringen ville dække, men jeg kan da spørge...

Årstallet 1974, kommer sandsynligvis fra artiklen på http://www.bolius.dk/alt-om/badevaerelse/artikel/beton-i-gulvafloeb/, hvor det fremgår at beton i afløbet var en lovlig installation indtil 1974.

Forstår jeg dig korrekt, hpox, at der ikke er nogen nem løsning på dette?
Nå ja.
Hvis vi siger at 1974 er korrekt så er sagen sådanset enkel.
Før 1974 var der ikke andre krav til afløb end at de skulle være tætte. Hvis dit afløb er tæt skal det jo ikke noteres som en fejl i tilstandsrapporten.
Derfor kan du forlange at den byggesagkyndige, der har lavet rapporten, sender dig et rettelsbrev. (Hvis hun iøvrigt er enig i den konklusion vi er kommet frem til her)

Hvis der ikke sker en rettelse vil der næste gang der laves tilstandsrapport osse osse blive noteret en fejl ved gulvafløbebe. (Måske)

Vi er ude i teorierne her. Og for at gøre en lang snak kort så er der følgende muligheder.
1. Du gør absolut ingenting.
2. Du undersøger personligt om afløbet er utæt - i området mellem rist og afløbsskål.
3. Hvis utæt bør det repareres.
4. Du kan vælge eller fravælge om sagen skal følges op hos den byggesagkyndige.

Sluttelig skal siges at jeg selv har 2 afløb i mit badeværelse, bygget i 1978.
Som har samme fejl. Men som er tætte, tror jeg!!!
Og eftersom livet er for kort til at ligge med snotten nede i afløbende har jeg aldrig gjort noget ved det.
(Selv om stort set resten af huset er bygget om - flere gange.
Det står der skam, da du skal bruge MK-godkendte produkter til at tætne badeværelset og det er alfix
Det er ikke rigtigt bredum.
For hvis det var tilfældet ville det stå med meget store bogstaver.
Det ville nemlig være en nyhed der gav genklang i hele afløbstæninngsbranchen.

Og mig bekendt er kun metoden med indmuring af forhøjelsesringen godkendt af myndigheder og byggesagkyndige.

Det skulle glæde mig om en, "smøre på metode" af en eller anden art kunne godkendes.
Men der skal en udtalelse fra enten en producent eller Foreningen af Byggesagkyndige eller andre, der - med høj ryst - udtaler at omtalte metode er godkendt.

Husk på at den fejl noteres i næsten alle tilstandsrapporter omhandlende huse bygget i perioden 1960 og frem til - næste i dag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis