Riggerværksted

Er der mon nogen som kan anbefale et fornuftigt og godt riggerværksted, da jeg ikke tidligere har gjort erfaringer med sådanne virksomheder ???

Har ikke lyst til at blive tørret fuldstændig da der er massere af de dyre af slagsen...

Gør det rigtigt fra starten!

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal du have lavet... ?? noget der kan sendes eller??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er de 2 vantskruer på Hækstagene, hvor gevindet er valset på vieren, der har set bedre dage. De øverste par cm gevind er næsten væk, og det der er er pil skævt og duer ikke mere.

Yderligere har jeg opdaget at bunden / mastefoden er flækket, så der ligger også en opgave og venter.

Alle råd, vejledninger og hjælp er velkommen...

Du kan få nogle taluritter der spændes sammen, efter keglekilesystemet, i en bådudstyrsbiks. Har selv brugt dem uden problemer. Mastefoden skulle kunne svejses.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nu er jeg bare nysgerrig. Hvad kan det være for en belastning, der har knækket mastefoden? Jeg har ikke rigtig fantasi til at forestille mig det, med mindre den da ikke har været plan.

Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Jeg kan på det varmeste anbefale Stotz riggerservice
Jeg har både brugt ham i forbindelse med klubbens skolebåde (hvor vi altid bruger ham) og privat til min egen båd.
Han er både kompetent og rimelig i pris.
Venlig hilsen Jesper
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Man siger jo at søjletrykket på mastefoden er 6 x bådens vægt , ved ikke om det er korrekt, men det er jo nok derhenad, så du skal nok tjekke om foden passer i beslaget. Evt tilbasse den

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har fået lavet et agterstag til en Maxi 77 for ca. 610 kr. inkl. wire.. En rigger er ikke så glad for at genbruge en wire, for den har trukket sig og vil ikke blive så holdbar.

Svendborg

Der er vel ikke nogen af jer som kender brudstyrken på en 6mm wire?

1200 kg siger dette link:

http://www.rtf.dk/basket.php?action=list&category_id=0708000000

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Der er forskel på brudstyrke alt efter hvor mange tråde den er lavet af og sikkert også legeringen. Så det er noget man får oplyst når man køber stålwire. Det er dog en god vejledning at finde en med samme "fletning" og tykkelse og bruge som tommelfingerregel.

Svendborg

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis