Vinduer træ alu hvilken producent skal man vælge?

Vi skal i nærmere fremtid til at bygge til.
I den forbindelse vil vi også skifte døre og vinduer i resten af huset.
Jeg regner med at det skal være træ alu vinduer.
Er der nogen der har nogen gode foreslag til hvilken producent vi skal vælge?
Det skal helst ikke være for dyrt men kvaliteten skal være iorden.
Bare byd ind

MVH
Lars
Vi skal i nærmere fremtid til at bygge til. I den... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du har været uheldig.
Har du reklameret over det ?

Byggeherren vidst heller ikke det ville være partier fra polen, men der er tydeligt tegn på partierne at de lige mangler en kyndig hånd, da de blev samlet...

De uheldige vinduer var ude ved to forskellige kunder. Ved ikke hvad det endte med, reklamation eller ej...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Før man vælger vindue det ene eller det andet fabrikat bør man nok lige overveje hvad skal de vindue kunne?
Her tænker jeg på design og u-værdi de to ting hænger rigtigt meget sammen.
Hvis man nu ikke lige går efter bondehusvinduer med buet glas og den slags bør man nok tænke på u-værdi...
Her strammer det fælt til i DK.
Personligt syntes jeg ikke, at en u-værdi over 1.0 W/m²K skal med i betragtning hvis man bare tænker et par år frem.....
Det eneste vindue jeg lige i skrivende stund kan komme i tanke om, og som er dansk er PROTEC.
Velfac har også et nyt, som de ikke er så vilde med at sælge det hedder vist nok Hello. Begge fabr. har løsninger for knastudtrængning og en troværdig dokumentation for deres data.....
Hvis man vil have vinduer der kan noget på u-værdien så prøv at kikke på
Pazen Fenstertechnik. www. enersign.com. Tysk kvalivare der vil noget.
De u-værdier er der ingen i DK der pt kan tangerer

PC.

Det er noget af en jungle med alle de producenter.

Jeg troede egentligt at u-værdierne var nogenlunde de samme når nu de forskellige producenter ikke fremhæver deres vinduers u-værdi frem for andres.

Kan se at Protec har komposit kerne lige som vinduerne fra Combi Vinduet.
Det burde vel være et plus
Jeg har fået brochure fra Protec men ingen prisliste.
Er der nogen der har en ide hvad et alm. topstyret 199*119 cm Protec Clasic vindue skal koste?

MVH
Lars
Nu er grunden til den lave u-værdi altså også at de sikkert bruger 3 lag termoglas, så hjælper det jo ikke at sidde og sammenligne med vinduer med 2 lag termoglas..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej ! Jeg har for nylig købt både vinduer og døre fra www.doorwin.dk på Fyn og er meget glad for både kvaliteten samt den service jeg fik Allan
Kan da lige oplys om at KPK nu også selv producere vinduer og døre i alu-træ, men vil du hellere have den ekstra isolerende effekt, så skal du vælge en produkt med komposite kerne også og her ville valget så evt. være combivinduet.

Jeg føler mig efterhånden mest interesseret i komposite vinduer.
Så det må vel betyde: Combi Vinduet, Velfac eller Protec.
Får forhåbentligt snart svar fra et byggemarked der vil skaffe prisen på ovenstående vinduer + fra et firma der hedder Cetonia.
Så må vi se hvor stor pris forskellen bliver.
jeg syntes det er værd at prøve og indhente tilbud fra Outrop vinduer. Du er inde på det helt rigtig, kompositten skal helt sikkert være der. Og det er den ved Outrop, de for faktisk lavet deres alu del ved vidbjerg vinduer, som laver nogle fantastiske ting. Outrop har et flot udsende i vinduer, ikke for tunge at se på, samme i selve alu karmen. 
Jeg ville ikke vælge Cetonia og velfac. Det fungere ikke, jeg syntes der er alt for meget justeren på dem, og havde det så bare været en enkeltgang. Nej det er konstant, sommer og vinter.
@ Hr Sparpenge.

Lav-det-selv er en frivilligt drevet side for os der gerne laver nogle ting selv, og som gerne vil dele vores erfaringer med andre og have gode råd fra ligesindede.
Frivilligt drevet betyder, at der sidder nogle mennesker, vi kan kalde dem AdminE, som ikke blot arbejder på siden uden at få noget for det, men som oven i købet afholder nogle udgifter til dette.
Det er deres frivillige arbejde DU mener at skulle lukrere på for at få gæster på din hjemmeside. DU mener du kanl bruge deres arbejde til at tjene penge til dig! Det kaldes, i min terminologi, at nasse, og det bryder vi os ikke om her på siden.
Var det ikke for reglerne om eksport af farligt/skadeligt affald, så ville jeg ønske dig hen hvor peberet gror.

Til slut vil jeg ønske dig en glædelig jul. Gældende for årene frem til og med 2062. I håb om, at du til den tid har forbedret dig.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også