Hjælp søges til temperaturstyret blæser i sol luftvarmebox

Hej alle.

Jeg er i gang med at bygge en hjemmelavet solarventi type box 80x200. Jeg er rendt ind i et problem som går ud på at temperaturstyre blæseren. Om vinteren når jeg ikke er i sommerhuset vil jeg gerne havde at blæseren kan starte ved ca.8 grader og slukke ved ca. 4 grader. Samtidig når jeg er i sommerhuset vil jeg gerne havde at den starter ved ca. 25 grader og slukker ved ca. 20 grader. Det hele skal gerne havde strøm fra et solcelle panel. Hvilket panel osv bør jeg købe. Hvad vil i råde mig til. Hvad vil være den nemmeste løsning.

Håber at i kan hjælpe.

Venlig hilsen Morten

Hej alle. Jeg er i gang med at bygge en... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ok
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Men hvis du kan finde en 12volt diff styring der også har styring til hastighed på blæser for under 250kr programeret efter dine egne valg, og så sendt fra et andet land... så held og lykke...

Og så prøv at læs spørgsmål og svar igen.... DangMan : og så må jeg sq nok erkende, jeg vil hellere have en lille bitte sort boks med 2 pots, en led og en on/off knap end jeg vil plastre mit hus til med skrammel som dette... http://www.lav-det-selv.dk/Forum/afv/topic/aff/4/aft/79719/afpg/2 Det ser faktisk ikke ret godt ud, og så er jeg ret sikker på det har koset en smule mere end 250kr men som du selv er inde på det er jo dine penge
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
For det første er det ikke mit hus men bagsiden af mit værksted ! Jeg kan da godt forstå at du gerne smider penge ud af vinduet, du har åbenbart nok af dem
For det andet kunne du jo spørge om det er work in progress billeder, tror du det ser sådan ud nu ?
Prøv at overvej hvorfor der ikke er styring på mange af de luft solfangere men det er et tilvalg !
Glæder mig til at se billeder af dit super projekt, så står solarventi sq nok i kø for at ansætte sådan en skide klog person som dig !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Du er nu en ret sjov fætter... Jeg logger data hvert 2 min.. hvis du ser den graf jeg linker til så virker det skam ganske fint, det er der også flere herinde der kan vidne om da de har været og se det, desuden har jeg kontakt til 2 virksomheder hvor jeg er ved at bygge en styring til deres luftsolfanger...


Så inden du kommer for godt i gang så luk.. Solarventi gider jeg dog ikke hjælpe (De har nemlig spurgt)

http://picturedumper.com/picture/20101026/08fa85bca1/solfanger_graf.png Jeg kan fortælle dig grunden til hverken Ans solenergi, stratosol og en del af de andre IKKE har en styring da de åbenbart ikke kan finde udaf at bygge den, det er den forklaring jeg har fået inden jeg skulle lev min proto type til dem... Så ja de har tydeligvis brug for kloge folk...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LOL du er sq da den største klaphat jeg længe har mødt !

Slut her fra, det er sq for barnligt at diskutere med dig !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Du sød....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis