Varmepumpe i Kina. Luft/vand. Vil i med?

Hej LDS'ere

Jeg skal til at købe en varmepumpe i Kina og tænkte om der var andre som var interesserede og villige til at dele fragten 

Det drejer sig om en Luft/vand, PW050-KFXLR, på 18 kW ved 20 grader C.
COP værdi på 4 (selvfølgelig også ved 20C)

COP værdierne ved andre temperaturer kan findes ved at føre musen over den blå
"Show COP value" knap

Eksempel: -10C COP 2,24 med 6,1 kW

Den er at finde her:
http://www.heatpumpcn.com/product01.asp

Lillebror til "min" varmepumpe er at finde på Energistyrelsen hjemmeside på side 8 som værende en af de bedste... Men som sagt "min" er ikke nævnt og man må jo nok også vinke farvel til garantien.... Eller tage til Kina og så den byttet..

Pris inc told og moms ca 11.000 kr
(pris inc fragt 1600 USD)
(jeg mangler stadig at få tolden verificeret)

Det var tankerne

Sune

Hej LDS'ere Jeg skal til at købe en varmepumpe i... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sune.

Fragtprisen på de 55 USD til Copenhagen er der vist ikke noget at sige til.
Og det skulle gerne dække en transport til København, det er helt sikkert en Sea transport. Vil du have den hurtigere så må du hente den hjem med Air transport.. Og så koster det altså noget mere, men tiden er kun 3-4 dage.

Nem din transport på 55 USD hvad dækker den?

Uden at kende til dine jhandelsbetingelser er det ikke unormalt at en vare overdrages køber på "rampen" hos den kinesiske fabrik. det betyder at du kan få nogle handling omklostninger i Kina og de kan være ret dyre afhængig af fabrikkens placering i landet osv. Også fragtfirmaerne tager udgangspunkt i forskellige afsejlingshavne så et firme sejler måske mest ud fra Shanghai, andre fra Shenzen og endre igen helt andre steder. Noger er ikke representeret ret mange steder og derfo kan handlink omkostningerne blive dyre. Så sørg for at den pris du får dækker alle del ledene og hele vejen. Skal du hente varen på et fragt center i København eller er den leveret på din adresse??
Desuden er der et punkt omkring enballage. Hvad er der incl og hvad faktureres særskilt.
Og så lige slutteligt er der forsikring af varen under transport...

Lige at par ting at tænke over :-)

MVH Njord
Å, det lyder billigt! Jeg har lige kigget på en løsning der byder på et anlæg plus i opsætning.-Pris 90.000 kr. Mit problem er at jeg ike har den fjerneste forstand på, hvad der dækker mit behov. Jeg bor i et hus på landet. Der er ikke mulighed for fjernvarme. Huset er på 160 kvadratmeter. Jeg har et rimeligt nyt fyr, med en ældre brænder. Nyetableret gulvvarme i stueplan og radiatorer på 1.sal. De er også nye. Mit spørgsmål er: lyder det som om jeg kunne have en fordel af at udskifte mit fyr ( har et meget højt forbrug) og kunne dit forslag til et fyr måske dække et behov som mit?
Hej Jon

For at dette system skal fungere optimalt skal det have et større set-up. Mit system kommer til at koste ca 110.000 inc solfangere , buffertank, styring og montering.

Jeg er ingen ekspert, men...
Gulvvarme og varmepumpe er rigtig gode venner fordi her er kravet til fremløbstemperatur begrænset sammenlignet med radiatore. (radiatorene kan dog også bruges hvis de er dimensioneret til den lavere temperatur. Det vil sige større og med konvektion)

Så jeg vil mene at du et langt stykke hen ad vejen er godt stillet....
Varmeberegning...Det var mit store problem også... Ny renoveret og nu overtaget hus, altså ingen referenceramme..

jeg brugte selv følgende links

Klima i DK

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/klimanormaler.htm

Varmeberegning

http://www.biovarme.dk/index.php?id=7

Østrigsk anlæg (ser godt ud)

http://www.westendorfer.at/livedaten.htm

Det sidste er bare til inspiration....

På biovarme kan man lege med tallene og få et fingerpraj på ens forbrug... eller kig på dit olieforbrug og regn baglæns... det er nok den sikreste metode.

Man dimensionere en varmepumpe til at kunne klare 98% af årets varmebehov for ikke at skulle "ofre" overkapacitet (næsten) hele året og dermed få en dårligere/dyrere løsning.... prisen for denne afvejning er et når det er RIGTIG koldt må man ty til anden varmekilde... enten el patron i varme pumpe-systemet, brændeovn eller andet... Elpatronen er det letteste men også det dyreste i forbrug (ren el opvarmning).... men altså kun de få dage om året. Brændeovn den hyggeligste synes jeg... det gør min kone ikke.... desværre..


Hvis man vælger et lille system uden buffertank er det mest optimalt at have en invertersyret (mener jeg det hedder) altså en som kan variere output så det hele tiden tilpassersig dit forbrug.
Dette gør man for at begrænse start/stop af kompressoren da det er dem der slider og i sidste ende koster.

Har man et større system (med buffer), hvor pumpen kommer til at arbejde længe for at varme bufferen op og derefter holde lang pause før den skal køre igen, er (den dyrere) inverter-pumpe overflødig.

I Sverige er de kommet noget længere med informations niveauet og man kan finde nogle fine anlæg som er billigere end i DK... eller hvis man tør så køb direkte i Kina for en 1/3 af prisen...

Jeg vil gætte på at du kunne få et anlæg i Kina som kan dække dit behov for under 30.000 installeret... Men jeg vil jo gerne råde til at man også tænker på miljøet og integrerede solen i sit system for dermed at få en så miljøvenlig (og ret billig i forbrug) som mulig...

Det var mine tanker om det. held og lykke.
SÅ er den endelig kommet.... En dejlig stor klippert på en m3:-)

Det tog LANG tid at få den leveret.... og blev forsinket af Jul og Nytår....

Ellers ser den ret fin ud. og kom til at koste 14000 ink ALT (told, moms og levering)

Det er svært at kommunikere med kinesere... Det virker som om de skriver på kinesisk og køre det skrevne igennem google-translate for derefter, u-redigeret, at sende det til mig.... (we have contacted the newspaper and now it is officially canceled....) i den dur.... Man skal have GOD tid.

Pumpen virker som den skal MEN trængslerne er ikke ovre endnu desværre..
Mit elektriske system er ikke gearet til at klare så mange kW i 230V... Vi var klar med 3 faser og 400V... Så ny springer sikringerne. Det er dog ikke varmepumpens skyld...

Men dejligt at have den i hus.

Hvis der er nogle der har lyst til også at gå den vej er i velkomne til at kontakte mig på
[email protected]

Sune




Hej Sune. Jeg er lidt sent ude men håber stadig du kan svare. Jeg har selv lige bestilt et solfanger anlaeg i Kina til Phuket og vil også bestille til Danmark. Jeg kunne da også bruge et luft-vand som du har købt. Hvordan er det gået med installationen og virker den OK ? Mvh. Gorm, Phuket

Welcome inn Villa & Hotel
Phuket. Thailand.
www.welcome-inn.com
www.welcomeinn.info
Annonce
Hej Gamda.

Jeg er bange for at det økonomisk var en ret dårlig ide.

Varmepumpen står og ruster i min have og har ud over købspris og fragt kostet mig ca 6-8000 kr i om ombygninger.... og den virker stadig ikke.
Enten er det bare et dårligt design eller en mandagsmodel.
I alle tilfælde virker den bare ikke.
Men bevares, det var da sjovt at snakke med en rigtig kineser... Vi snakkede meget. Hyggeligt.
Men desvære ikke anbefalelsesværdigt.

Men jeg sikker på at man godt kan finde ok alternativer til de etablerede varmepumper. Man skal bare være parat til at sige at det er en risiko.

Do you feel lucky?

God sommer på Phuket.
Hej Sune. Av det var ikke godt. Kan godt se den er noget stor men mente ellers man godt kan trække op til 30-45 Amp. på nettet. Selvfølgelig alt efter hvor gammelt det er. Håbede lige det var en plug and play løsning. Tror jeg holder mig til kina Heatpipes og en standard luft/luft varmepumpe fra Dk. Håber du ikke helt har givet op da det skal da kunn virke. Mvh. Gorm

Welcome inn Villa & Hotel
Phuket. Thailand.
www.welcome-inn.com
www.welcomeinn.info
Sørgelig historie Sune!
Du pirrer jo til ens nysgerrighed.
Gad du berette om, hvad problemerne har været?

Som jeg forstår det, var den leveret til kun 240 volt, men nu har du fået den bygget om til 400 volt, altså fra 1 fase til 3 faser?

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis