Varmepumpe i Kina. Luft/vand. Vil i med?

Hej LDS'ere

Jeg skal til at købe en varmepumpe i Kina og tænkte om der var andre som var interesserede og villige til at dele fragten 

Det drejer sig om en Luft/vand, PW050-KFXLR, på 18 kW ved 20 grader C.
COP værdi på 4 (selvfølgelig også ved 20C)

COP værdierne ved andre temperaturer kan findes ved at føre musen over den blå
"Show COP value" knap

Eksempel: -10C COP 2,24 med 6,1 kW

Den er at finde her:
http://www.heatpumpcn.com/product01.asp

Lillebror til "min" varmepumpe er at finde på Energistyrelsen hjemmeside på side 8 som værende en af de bedste... Men som sagt "min" er ikke nævnt og man må jo nok også vinke farvel til garantien.... Eller tage til Kina og så den byttet..

Pris inc told og moms ca 11.000 kr
(pris inc fragt 1600 USD)
(jeg mangler stadig at få tolden verificeret)

Det var tankerne

Sune

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dele fragten?
Mon ikke 2 stk koster lige præcis det dobbelte af 1 stk? I fragt.
Glemte lige at tilføje energistyrelsens liste.
http://www.ens.dk/da-DK/ForbrugOgBesparelser/IndsatsIBygninger/Varmepumper/Documents/1014%20varmepumper.pdf
Det ser spændende ud. 18 kW er en ordentlig bandit, men du må jo have et stort og/eller uisoleret hus ?

Hvis du ellers har tid til at vente på den skal du ringe rundt til en flok speditører og høre en pris for fragt i container, det er 'en anelse' billigere end luftfragt for noget i denne volumen- og vægtklasse. Har du prøvet at spørge importøren af 'lillebror', om han vil tage en pumpe med hjem til dig. Han vil nok ikke levere den med garanti osv, men han kan jo bare sælge dig en plads i hans container...

Du kunne nok med fordel lave samme post i forummet på heatpump.dk

MVH Leo

Jeg mangler ikke en varmepumpe. Men følger med i hvad der sker, eftersom jeg lever af at sælge, montere og servicere køleanlæg, af enhver art.

Jeg synes selv at priserne er høje. Og jeg ville gerne at de kunne falde lidt.

Du skal passe på med at hente hjem selv af flere grunde.
Den ene er at du jo selv kommer til at hænge på garantien. Og det kan blive dyrt at få udbedret fejl og andre skader.
Der findes derudover et utal af eksempler på "uregerlige kinøjser anlæg" dvs. anlæg der slet ikke kan finde ud af at køre i vores klima. (Den der med "Vinterkit" holder ikke. Det er som regel bare en forringelse af COP'en)
Du risikerer at din kompressordel fryser til, fordi den ikke kan finde ud af at afrime. Og så virker anlægget ikke.

Og for lige at lave lidt reklame for de autoriserede installatører ;-)
-Du må ikke selv installere anlægget!!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Jeg overvejer kraftigt en sådan varmepumpe. Har du en indhentet en pris på fragt? Har du fået et tilbud på installation af varmepumpen?
Hej Leo.

Der står godt nok 18 kW, men det er jo ved 20C.... Jeg har mere kikket på hvad den  kan ved 5-10 grader.. Her er det 11-13 kW.

Jeg ved at det også er lige i overkanten til mit hus, men den skal sammenbygges med en forholdsves stor buffertank (800 L) så det gør ikke noget hvis den er lidt overdimensioneret.

Tak for idéerne med med speditørerne og post på haetpump.dk

Hej Kalasnikov

Pris på fragt til CPH er 55 USD... Det skulle tage 28 dage. Jeg har spurt om en hurtigere rute men har endnu ikke fået svar.

Da det er et lukket system hvor man bare skal hælde vand på skal man ikke bruge installatør. Jeg får dog en VVS'er til at sætte det sammen med et Solfanger system.
MIDI system fra Varmt vand fra solen

Varmepumpen kommer til at varme buffertanken, med vand med frostvæske, via en varmeveksler så det er et lukket system.

Sune
Damnit!
Jeg synes ellers jeg havde set efter, at det var et split-anlæg.

Men så skulle der jo ikke være noget i vejen for det :-)

Husk at melde tilbage, ang. dine erfaringer osv. når anlægget er installeret.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Nå, det er det med de kinesere... Det samme navn på to forskellige produkter.... Det viser sig at den jeg troede var en "Side Discharger" er en "Top Discharger"....

Måske gør der ikke så meget.. den skal bare have lidt mere plads rund om sig...

@Næstformanden

Jeg skal nok lave opfølgninger... Håber de bliver gode...
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis