Overfladebehandling Foldepropel

Hej , jeg har en Volvo Penta Foldepropel  hvor huset er af aluminium og de 2 propeller af jern. Maler dem hvert forår med x gange Lightprimer efterfulgt af et lag bundmaling . Hvert år når båden tages op er maling/bundmaling forsvundet fra propellerne indtil det rene jern .  Jeg har hørt at man kan få lavet en Forkobring af jernpropeller - måske også af selve huset . Er der nogen der har prøvet det med success ?

arhn

Hej , jeg har en Volvo Penta Foldepropel  hvor... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Rustfast og aluminium, er heller ikke en ideel blanding, men dog bedre en kobber/aluminium.

Min dejligt store stålstøbte propel får følgende behandling næste gang: højtryksrens til der ikke kan komme mere maling af, en byge epoxyprimer, en gang rød bundmaling og til sidst en byge hvid så man kan se om der er noget i propellen.

Dr_Lyn
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Je-ns
Prolan er et af naturens vidundere. men lige til at smøre propellen ind i vil du kunne mærke at dine omdrejninger går ned. Og øger dit brændstofforbrug.
Prolan er et vidundermiddel bare ikke til propeller.

Prolan er et af de mest effektive rustbeskyttelsesmidler på markedet.
Prolan er et af de mest miljøvenlige produkter på markedet.
Prolan er penetrerende og modvirker korrosion, er samtidig perfekt til at stoppe begyndt korrosion.
Den danner en penetrerende hinde som stopper ilttilførsel til overfladen.
Prolan er elektrisk og elektrolytisk adskillende op til 70 kV

-Beskytter elektriske installationer i fugtige miljøer optimalt. ( er ikke fugtigheds fortrængende)
-Beskytter alle metaller optimalt mod korrosion. Bliver ikke vasket af - tåler 170 bar højtryksrensning efter tørring
-modstandsdygtig over for syre, salte, gødning, korrosive elementer generelt
-NSF fødevaregodkendt til klasse H1, H2 og R2
-Skader ikke glas,lak og behandlede overflader generelt
-Er UV-bestandig op til 24 måneder.
Hvis du ikke kender prolan så skulle du måske lige prøve at se denne side.
http://www.metal-supply.dk/product/view/119893/prolan_lanolin_korrosionsstop_naturprodukt#.VxvIgvmLRhE

Mvh Allan

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Hej Ahrn

Kunne du ikke skrive lidt om hvordan det virkede, da du havde fået forkobret din propeller.

Først - Hvordan blev den forkobret?

Jeg vil gerne vide mere:
Kom der begroning på - hvad slags, hvis der kom noget.
Hvor meget mere anode brugte du
hvorfor blev du ikke bare ved med at lade forkobringen være - og så skifte flere anoder - hvis propellen var fri for begroning.

Har du afterfølgende malet propellen?

>>>
Jeg synes at det kunne være interessant at få at vide, OM kobber på propellen faktisk virker. Det er jo næsten alle bådejere som slås med begroning hvert år.

MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også