Hjælp til valg af Varmepumpe

Hej alle

Håber at der er nogen herinde der kan hjælpe mig.
 
Jeg bor i 2-plans rækkehus på 120 kvm. som kører på el-varme, og vil investere i en varmepumpe. Jeg har i øvrigt også et brændeovn.

Jeg regner med at købe 2 stk. en på hver etage. Det vigtigste for os er at vi får et godt varmefordeling i huset og at den ikke støjer så meget, og at vi kan spare lidt på varmeforbruget.

Hvilken mærke vil I anbetale? evt. hvilken model?

har f.eks. fundet frem til denne. http://klimacompagniet.dk/product.asp?product=162

har i evt. forslag på andre. ??? og da jeg skal have 2 vil jeg ikke overstige 20000 kr. kan man få noget godt til den pris?

Hej alle Håber at der er nogen herinde der kan... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Søk

Hvis jeg skal give dig et råd så, så burde du sætte forsats vinduer i, det spare du mange penge ved, da de virker lige så godt som termo ruder,
og hvis ikke du sætter andre ruder i, skal du op i en langt større pris for nogle varmepumper der kan klare det.
og havde jeg jo ikke lige bugeteret med at det kun var en lags ruder, og 4 meter til loft. undskyld.

Jeg er uddanet køletekniker, er uddanet i et firma der gør sig mest i industri køl, men laver dog også varmepumper en i mellem.

Skriv endelig hvis der er noget i vil vide :)

køleteknikeren

Nu er det jo ikke mig der skal have monteret varmepumper, det er heller ikke mig der har oprettet tråden her...
Har de varmepumper jeg skal bruge og har termovinduer over hele hytten, og har kun 2,4 meter til loftet..

Det jeg skrev var at man skal passe på med at fortælle folk hvad de skal have af varmepumper inden man har været ude og se på opgaven..
En anden ting er hvis du sætter en for stor varmepumpe op i et hus så er der chance for at den står og sjatkøre... Hvilket giver et unødvendig slid på compressoren.

Som jeg vist skrev tidligere så kender jeg ikke panasonic, så jeg kan ikke udtale mig om den, men den er sikkert fin.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis