Hjælp til valg af Varmepumpe

Hej alle

Håber at der er nogen herinde der kan hjælpe mig.
 
Jeg bor i 2-plans rækkehus på 120 kvm. som kører på el-varme, og vil investere i en varmepumpe. Jeg har i øvrigt også et brændeovn.

Jeg regner med at købe 2 stk. en på hver etage. Det vigtigste for os er at vi får et godt varmefordeling i huset og at den ikke støjer så meget, og at vi kan spare lidt på varmeforbruget.

Hvilken mærke vil I anbetale? evt. hvilken model?

har f.eks. fundet frem til denne. http://klimacompagniet.dk/product.asp?product=162

har i evt. forslag på andre. ??? og da jeg skal have 2 vil jeg ikke overstige 20000 kr. kan man få noget godt til den pris?

Hej alle Håber at der er nogen herinde der kan... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
For god ordens skyld, så prøv lige at læse det her..

Billige varmepumper dumper med et brag
Se dig godt for, inden du investerer i en varmepumpe. De fleste lever ikke op til kravene.
Forbrugerne bliver vildledt, når de køber billige luft til luft-varmepumper i byggemarkeder og
dagligvarebutikker.
Det viser en test, som Center for Energibesparelser har fået foretaget på Teknologisk Institut.
En simpel test af fire typer varmepumper købt i byggemarkeder og dagligvarebutikker viser, at kun én af
pumperne lever op til det mærke, som de smykker sig med.
Køber katten i sækken
”Den fejlagtige mærkning af varmepumpernes energieffektivitet er så markant, at vi ser det som vores ansvar
at advare forbrugerne. Testen viser tydeligt, at forbrugerne højst sandsynligt køber katten i sækken, hvis de
går efter ugens tilbud,” siger Michael Reuss, projektleder for Center for Energibesparelser.
Pumpen fra Bauhaus, Coolix 9000BTU MSR3-9, dumpede testen med et stort brag. Selv om den er Amærket,
er energieffektiviteten i testen helt nede på et niveau, der svarer til EU's såkaldte energiklasse F.
EU’s energimærkning går fra A til G.
Nye regler på vej
To andre pumper, Alfa 9000 fra Bilka og Heatmax 11000BTU fra Bauhaus har en effektivitet svarende til D
og ligger dermed ligeledes langt fra det lovede A-niveau.
Den eneste B-mærkede varmepumpe i testen, Season Air KFR26G, fra Jem & Fix, er den eneste, der ikke
pynter sig med lånte fjer. Den er testet til det deklarerede B-mærke. Den er dog ikke mere energieffektiv, end
at den bliver forbudt på markedet fra nytår 2011, når nye regler træder i kraft. Herefter vil kun A-mærkede luft
til luft-varmepumper være tilladt.
På den baggrund anbefaler Center for Energibesparelser forbrugerne helt at undgå de billige varmepumper.
Pengene retur
Center for Energibesparelser har orienteret Energistyrelsen, som arbejder tæt sammen med centeret om
stikprøver og test. Energistyrelsen, som har det formelle tilsyn med ordningen, vil nu tage skridt til, at
mærkningen bliver korrekt.
Der blev sidste år solgt 20.000 varmepumper, hvoraf mange bruges i sommerhuse.
Hvis man har købt en af de testede varmepumper, har man mulighed for at klage til forretningen og forlange
alle pengene tilbage eller få et afslag i prisen.
Se listen med godkendte pumper, som Center for energibesparelser anbefaler, her.
Af THOMAS ANDREW
Offentliggjort 28.10.10 kl. 17:15
http://fpn.dk/bolig/trend_interior/article2228201.ece
epn.dk - Print-version: Billige varmepumper dumper med et brag Side 1 af 1
http://fpn.dk/bolig/trend_interior/article2228201.ece?service=printversion 29-10-2010
SØK: tak for det. du skriver længere oppe at de kan sælges til 25.000 kr? har du et link til et hjemmeside? synes at vi kommer op på de30000 kr. kan ikke finde noget der er billigere... Så er meget interesseret i at finde noget, hvor vi kan få det hele inkl. til højst 25000.
Hejsa... Har sendt dig en besked..
Min personlige erfaring, ofre lidt mere og køb dem direkte ved din fagmand.
Ja, det koster lidt mere, men så er COP faktoren som regel en del bedre og montering er sikkert inkluderet.
Også må jeg lige give SØK et skulderklap, det er en fin artikel han har fundet til dig.
Min helt egen personlige anbefaling, køb dig et Fujitsu split anlæg, dem har jeg gode erfaringer med.

- Maersk. (Helge Mærsk Bjerg.)

Udd. Elektronikfagtekniker og Kølemontør.

Takker da mange gange for det fine skulderklap
Må desværre sige at jeg ikke har haft det store held med Fulitsu... Der har været for meget bøvl når de går i stykker.. Manglende reservedele på lager og for dyre reservedele.. Sidst tog set næsten 3 uger at få et print til en indedel.
Men det er bare min erfaring.
Annonce
Hej jacob82.

øhm angående de 2 stk varmepumper du vil have.
det skulle altså ikke være helt umuligt at kunne få 2 gode varmepumper der dækker dit behov, til den pris du gerne vil have dem til.
jeg er certiferecet køletekniker, og syntes altså aldrig at private skulle montere dem selv, de kommer aldrig til at køre rigtig godt, og garantien gælder ikke.

Skriv gerne tilbage hvis du stadig står og har problemet, vil meget gerne hjælpe dig med at finde de rigtige modeller, og montere dem, til den rigtige pris.

MVH Køleteknikeren.

Jeg er uddanet køletekniker, er uddanet i et firma der gør sig mest i industri køl, men laver dog også varmepumper en i mellem.

Skriv endelig hvis der er noget i vil vide :)

Køleteknikeren

Hvilke varmepumper er det lige du kan tilbyde til den pris ??

Jeg syntes heller ikke folk selv skal montere deres varmepumer.. Og de må heller ikke selv gøre det ifølge loven..
Søk

Har undersøgt nogle fra panasonic, og dem kan jeg nok få rabat på så de kan fås til ca. den pris.
kan også kigge på daikin og mitsubishi vhis du syntes,
men de to panasonic jeg har kigget på kan dække 125 m2 hver, mener jeg det var.
men husk det er altid godt at over dimensionere lidt, så kører de heller ikke så meget, og derfor spare du mere

Jeg er uddanet køletekniker, er uddanet i et firma der gør sig mest i industri køl, men laver dog også varmepumper en i mellem.

Skriv endelig hvis der er noget i vil vide :)

køleteknikeren

Har desværre ikke den helt store fidus til panasonic, men der er sikkert mange der er glade for dem.
Mitsbishi kender jeg ikke, men har hørt både godt og dårligt om dem.. Kender ikke priserne på dem, da vi holder os til et mærke vi kan stå inde for, og vi kan få reservedele til hvis uheldet skulle være ude.

Daikin får du ikke til den pris.. Med mindre du forærer det hele væk.. Eller sælger uden moms.

Ved ikke lige hvordan man kan sige med sikkerhed at en varmepumpe kan trække 125 m2 ??.. Hvis der er enkellags glas som vinduer og der ligger 100 milimeter på loftet og der er 4 meter fra gulv til loft, så tror jeg næppe den kan trække 125 m2... Huset er normalt delt op i flere rum, så ved ikke hvordan du vil holde temperturen i alle rum selvom huset kun er på 125 m2, det er nærmest umuligt..
Har du et stort rum på 125 m2 hvilket svarer til 10 * 12,5 meter... Så ved jeg ikke hvordan du vil få indedelen til at blæse 12,5, eller bare de 10 meter så du har en ens tempertur i hele rummet... Der vil du allerede have en tempaturforskel på omkring 4-6 grader.
Man skal passe på ikke udtale sig før man har været ude og se på den aktuelle sag.. Man kan hurtig brænde nallerne..

Skylder måske lige at sige at jeg selv har ca. 5-600 monteringer i bagagen gennem 4 år.
Søk

hvorfor syntes du ikke godt om panasonic?
de kører skide godt, og siger næsten ingen ting (både inde og ude)
og der er jo et kvalitets mærke.

Jeg er uddanet køletekniker, er uddanet i et firma der gør sig mest i industri køl, men laver dog også varmepumper en i mellem.

Skriv endelig hvis der er noget i vil vide :)

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis