FØDDER

Min nabo i marinaen og undertegnede snakkede lidt om vore bådes størrelser, han havde købt sin for at være 30 fod, jeg anså min for at være 27-28 fod.  Nå vi målte dem da, og begge viste sig at være ca. 8,7m det skulle i fod være = 8,7 x o,3138 altså 27,3 fod  men kikker man så på forskellige både benævnt 27 fod viser de sig at være en del kortere nogle mere end en fod, så det ta's der vist ikke så tungt, forudsat det er danske fødder, der bruges.

LM 27 = 8,35
L27 = 8,00
Granada 27 = 8,28

Så ud fra disse kriterier er bådene vel mindst at betegne som 28-29 fods ?.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Min nabo i marinaen og undertegnede snakkede lidt... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vild med dans?. Jeg håber da for at du må blive så gammel, som du har lyst til, men ud fra de givne oplysninger håber jeg da, du får nogle mere mindevædige oplevelser hen ad vejen, eller begynder de børn sgu hurtigt at gabe.
POLKA??????????????????

ErikChristensen 
Ja.. der sker ikke så meget i mit liv..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det sgu synd.

ErikChristensen 
Hvordan gik det i grunden med den såkaldte håndværker og hans bådeventyr ?

ErikChristensen 
Tja ifølge denne tråd købte han en Solus 24, men vi har da ikke hørt videre, så måske blev det slet ikke et eventyr

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af...234/afpg/2

mvh jens
Annonce
Hej Grom stopper her :

ErikChristensen 
hej ja det er forskellig mål for fod der er svensk /europærisk /engelsk/ og amerikansk fod og der er stor forskel i cm af dem ca 25cm til 33.3 cm
som der er forskel på tommer amerikansk og engelsk tommer
og mill der er der de svenske mil som er 10 km enlsk 1.857 og ami på 1.630
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Nå ja Rene, bare man ikke falder over dem. Hvordan gå det med restaureringen.? af båden altså.

ErikChristensen 
jo det går godt og den sejler osså godt jeg har sejlet ca 500 km i år og har haft et par gode uger med konen den var ope i 5 månde og få bundmaling da jeg fik slim og lidt tang og muslinger på kølen af kom de andre og spurte om at jeg allerede hade malet den så godt hade bundmalingen holdt i de 18 månder siden den var ope sidst og i år har jeg prøvet den bundmaling jeg hade købt i aldi og jeg er spent på om at det holder liså godt som det dyre jeg hade købt forigang der er mange der har sagt at det var noget skidt
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Har også en spørgsmål i denne trådt,

Jeg har en 48 fod sejlbåd som skal registreres om i Danmark til næste år. Hertil skal den åbenbart få et officielt dansk målebrev. Som bliver gjørt af en autoriseret måler (ved ikke hvad sådan en heder).
Nu er spørgsmål: Måler han kun skroglængde (48 fod), eller måler han den totale længde inclusiv udhæng? Så kommer den over 56 fod. Og vil blive ked af at tage den store bevis. Kan man i dette tilfælde afmontere alt udhæng inden?
Båden er fra 76, hvis dette har en betydning? De Hollandske papirer jeg har på båden henviser kun til 48 fod.

Mvh, Hugo
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også