Erfaringer med musefælder efterlyses?

Den anden dag tog jeg en mus på fast gerning i køkkenet - så begyndte jagten.

Jeg opstillede en række klapfælder (træ)

Her til morgen er 3 fælder tømt - to af dem udløst og den sidste uden at blive udløst.

Ved ikke om vi har en meget smart/hårdfør mus ..eller hvad der sker.

Har også tænkt tanken om at det var en rotte jeg så  - selvom jeg ikke kan li den tanke...
men jeg tror altså ikke det var det.

Kan de små kræ have så meget held, eller er det bare nogle dårlige fælder?

Hvilke fælder bruger I?

Mvh. Anders

Den anden dag tog jeg en mus på fast gerning i... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg genopliver lige den 1 år gamle tråd.
Vi har mistet vores gamle superkat, og er nu plaget af en hel del ret små mus, men de ryger alligevel i stor mængde alligevel i denne fælde:

http://www.ungeziefershop.de/ronada-schlagfalle-maus-kunststoff.html

Som tidligere nævnt vil jeg vældig gerne have udvidet maskinparken med yderligere eksemplarer.
Er der noget sted her i landet, man kan købe den?

Med venlig hilsen
ktm

 

Brug rosiner som lokkemiddel det virker hver gang............. det allerbedste er at finde hullet hvor de kommer ind i huset.
Nutalla kan de godt forsigtigt slikke af uden fælden udløser , det er sket 2 gange.. utroligt nok , den lokale rottebekæmper kendte godt problemet og anbefalede rosiner .

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Jeg har kun dårlige erfaringer med de store sorte plastik rottefælder.. Hver gang de er smækket har rotten kunne vride sig ud af den.. Har enda set det live en gang.. Ved sku ikke om de rotter vi havde den gang var monster store eller ej.. Den med spanden og dåsen lyder umiddelbart som en fin ide..

De sorte som der linkes til er super gode, til MUS - det er ikke en rottefælde.. jeg har sådan en og den er langt bedre end de tarvelige træ-smæk-fælder.. jeg købte vist min i brugsen, eller var det måske haraldnyborg - det var ihvertfald et lokalt sted og ikke fra det store internet..
Til rotter skal man have en langt mere drabelig sag som lidt ligner en bjørnefælde, med savtakker på kæberne!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis