Erfaringer med musefælder efterlyses?

Den anden dag tog jeg en mus på fast gerning i køkkenet - så begyndte jagten.

Jeg opstillede en række klapfælder (træ)

Her til morgen er 3 fælder tømt - to af dem udløst og den sidste uden at blive udløst.

Ved ikke om vi har en meget smart/hårdfør mus ..eller hvad der sker.

Har også tænkt tanken om at det var en rotte jeg så  - selvom jeg ikke kan li den tanke...
men jeg tror altså ikke det var det.

Kan de små kræ have så meget held, eller er det bare nogle dårlige fælder?

Hvilke fælder bruger I?

Mvh. Anders

Den anden dag tog jeg en mus på fast gerning i... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
"It's the early bird that gets the worm, but the second mouse that gets the cheese".

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej igen. Fælden er købt i Bauhaus og har fanget yderligere 2 mus i nat.
Der er to størrelser, og jeg har fanget i begge størrelser. Det virker.
Mading: nutella - det er genialt, idet de bliver nødt til at slikke det i sig på fælden.

Anders
Denne her virker fint, stopper ikke ved første mus og er nem og billig at lave selv, man skal bruge en spand med vand, en pind, en tom metaldåse og lidt nutella.

http://www.youtube.com/watch?v=jezQKOl5q-w

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Skrevet af ktm på 05 okt 2010 05:08
Aha, lige netop med den fælde du viser på billedet, har jeg også for nylig fået gevinst 2 gange inden for den sidste tid.
Den er meget let at stille an og udløses åbenbart meget let.
Desværre aner jeg ikke hvad den hedder, eller hvorfra den kan skaffes.
Det er en kness (eller kopi) rottefælde.
Forskellen på den og den jeg henviste til tidligere
http://www.skadedyrshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=cPath=84&products_id=437
er størrelsen og vægten der skal til at udløse den.

Jacob
Vile: din link om musefælde er god. Man kan så diskutere det humane ved at drukne dyr. Lige en ting jeg vil advare om . Det blå væske i spanden er monoetylenglykol( kølervæske) Det er for at væsken ikke skal kunne fryse. Har man, hund eller kat, skal man være meget påpasselig med den slags. Det skal absolut placeres uden for deres rækkevidde. Kølevæske er sødt og hunde. især hunde, vil gerne drikke af det. Jeg kan godt garantere at en hund eller kat vil få en langsom og smertefuld død, med nyresvigt og andet grimt, hvis de drikker af sådan en spand med det i. Blot en advarsel...En dl kølervæske er nok til at dræbe et voksent menneske.

Aha. Godt du kan bruge rådet med nutella.
:-)

Har faktisk haft større succes med lakridssnørebånd på den viste model - kraftigere duft = større dækningsområde - de når aldrig at bide i det alligevel...

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!


Jeg har efterhånden også fanget min andel af mus, og startede ligesom dig med de tarvelige træfælder som ikke udløses nemt nok.. (man kan dog sætte en nål eller tegnestift igennem maddingen så de skal bruge lidt kræfter for at få det fri, så plejer selv træfælderne at smække)
Jeg har også opdaget de sorte plast smækfælder, de er bare gode, og har det lille kammer til maddingen, hvori man nemt kan presse en fin stor rosin.. det er en fordel med madding som ikke rådner og bliver klam :-) jeg har fanget mus på en 6 månder gammel rosin, så med rosiner kan du bare have fælden stående altid klar til de ubudne gæster !!
Lige en kommentar til de musefælder med vandspanden, helt ærligt jeg begriber ikke at voksne mennesker kan finde på sådan noget dyrplageri, ok mus er et skadedyr, men det er ikke nødvendigt at lade dem lide når man kan købe gode musefælder der dræber dem øjeblikkeligt.

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis