ejerskifte forsikring af tag

Hej

Vi har kig på et hus hvor der i tilstandsrapporten står følgende under bemærkninger: "...Tagrum er ikke besigtiget på grund af manglende loftlem. Skunkrum er ikke besigtiget på grund af manglende skunklem"
Det er jo, så vidt jeg ved, en ulovlig konstruktion så vi har derfor ikke mulighed for at se stand af spær osv, vil en ejerskifte forsikring dække, hvis vi konstanterer skimmel eller råd i tagkonstruktionen når vi en dag river 1 salen ned for renovering?
Huset er fra 20'erne og med tagplader. Der er så muret helt op i tagpladerne, så der kommer ikke noget ventilation nedefra.

Jeg har skrevet til forskellige advokater og forsikringsselskaber for at høre. Men vil også lige høre jeres mening.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan forsikre dig mod de skader, som den bygningssagkyndige burde have set, men som han alligevel har overset. Når en bygningsdel ikke er besigtiget, så kan et forsikringsselskab jo ikke vide, hvad der gemmer sig der, og det kan derfor ikke forsikre, at disse ukendte dele er i orden.

Svaret må derfor være: Nej
Nå fik svar fra Tryg. de skriver følgende:
...svaret derfra er at Ubesigtigede bygningsdele er omfattede af forsikringen med mindre at der er taget forbehold for dem i rapporten.
Det lyder det ikke som om at der er, så det skulle være i orden. "

en lidt vag formulering, så jeg må gå dem på klingen.
Jeg ser formuleringen i rapporten således, at der netop er taget forbehold for evt. skader i de ikke besigtigede bygningsdele.
Skrevet af efry på 30 sep 2010 10:27
Jeg ser formuleringen i rapporten således, at der netop er taget forbehold for evt. skader i de ikke besigtigede bygningsdele.


Det samme her

 

Vh

Carsten


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis