Hvilken akku-bore/skruemaskine?

Godaften Sagen er den at fødselsdagen snart er oppe over og at folk spørg om ønsker, så jeg er gået igang med at komme på ideer. Da jeg normalt ikke mener jeg mangler noget, betyder det jo så at der ikke er mange af slagsen. En ting jeg længe selv har gået og tænkt på jeg ville købe var en "Ordentlig" Akku- bore/skruemaskine, og med det mener jeg ikke en af den type til 500 kr. Har arbejdet i Jem og Fix og kender alt for godt til hvordan en maskine i en sådan prisklasse ikke kan holde til slidtage Men da jeg ikke har så meget forstand på hvad der er godt og hvad batteriet helst skal være på af Ah osv. vil jeg hellere høre folk ad som har det Jeg går lige nu og arbejder som tømrer hvor Dewalt er mærket på stortset alt elværktøjet som vi bruger. Derfor helder jeg også mest til dette eftersom jeg ved hvad det kan holde til . Men hvilken model skal man gå efter. Maskinen skal bruges til gør-det-selv ting på et rimeligt aktivt niveau. Budgettet er max 3000 kr. Håber i lige gider vejlede mig, så man får noget ordentligt nu når man alligevel er oppe med pungen Mvh. AdlerT
Godaften Sagen er den at fødselsdagen snart er... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg står af både på dewalt og makita, dewalt er generelt for ringe, og makitas gearkasser og batterier ryger desværre en gang imellem. Jeg tror vi byttede i omegnen af 20 batterier i i det gamle firma jeg arbejde i, og 2 gearkasser......på 2 år med 2 mand ansat. Hvis der skal fuld knald på, så køb Hiltis nye 22 v lion skruemaskine både med og uden slag, eller deres 14.4 slagskruetrækker.
Skal det ikke være så voldsomt så gå efter Festools 15+3 skruemaskine eller deres nye 18v, begge med lion batterier.

Begge mærker er dyre, men for dælen hvor er det også lækkert...

http://www.lyrk.dk
Hej Naver.

Var de udskiftede batterier så af Li-ion typen?
De skulle jo netop være langt mere holdbare, og ikke mindst kunne klare sjatladning osv.

Hvilken Makita model havde I problemer med gearet i? De laver jo en del forskellige modeller.

MVH Njord
at li-ion er mere robuste end nicd eller nimh er forkert. li-ion kan tåle sjat ladning. og det er så det. de kan ikke levere så meget strøm og deres arbejds tempratur er også væsentligt ringere.li-ion taber ikke strøm så hurtigt og er dejligt let. man skal over i A123 celler før at de kan tåle tæsk. dewalt bruger dem i nogle af deres maskiner.

Jacob
Det var med LION batterier ja, og det var flere af deres gearkasser der røg sig en tur, vi havde en del både med og uden slag. Det skal dog siges at de også fik tæv....

http://www.lyrk.dk

Måske lidt off topic:

 

Grunden til af Makita har lavet deres 18 V, 452 model skulle angiveligt skyldes at gearkasser på deres 3 gears model (451) gik i stykker lidt for ofte - grunden til at den gik/går i stykker er håndværkere og gds'ere der ikke forstår konceptet med gear. De vælger det gear, hvor det går hurtigst, men 3 gear er f.eks. ikke beregnet til karmskruer e.lign  2-gears modellen er dermed for at "idiotsikre" deres produkt

Annonce
3 gear modeller er nu super til at skrue skruer i med... altså i 2. gear.....
Det går en del hurtiogere end når man kører i 1. gear....
Har 2 stk af 3 gear modellen og er rigtig glade for dem begge....
Den ene er et par måneder gammel og den anden snart tre år....
Begge kører uden problemer..

MVH Njord
Skrevet af coes på 12 okt 2010 08:12

Måske lidt off topic:

 

Grunden til af Makita har lavet deres 18 V, 452 model skulle angiveligt skyldes at gearkasser på deres 3 gears model (451) gik i stykker lidt for ofte - grunden til at den gik/går i stykker er håndværkere og gds'ere der ikke forstår konceptet med gear. De vælger det gear, hvor det går hurtigst, men 3 gear er f.eks. ikke beregnet til karmskruer e.lign  2-gears modellen er dermed for at "idiotsikre" deres produkt


Det er vist makita der enten kommer en for svag gearkasse eller en for stærk motor i.
Den eneste fejl brugeren kan lave er at skifte gear on the fly.

Jacob
coes
Jeg fik nøjagtig samme forklaring, da jeg var i XL, for at købe en Makita (til arbejdet)
Så det blev en 2 gears.

De mente så dessuden det gik ud over batteritiden, fordi mange altid køre i det højeste gear.
Sådan gør jeg også selv, først når den ikke kan slæbe det, geare man ned
mvh jens
Det er det største problem med makita. Den kører simpelthen for langsomt i 2.gear. Springet mellen 1. og 2. gear er for lille efter min mening.

Bortset fra det en super maskine. Går selv og overvejer at supplere med en ekstra maskine. Måske en 452
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis