Hvilken akku-bore/skruemaskine?

Godaften Sagen er den at fødselsdagen snart er oppe over og at folk spørg om ønsker, så jeg er gået igang med at komme på ideer. Da jeg normalt ikke mener jeg mangler noget, betyder det jo så at der ikke er mange af slagsen. En ting jeg længe selv har gået og tænkt på jeg ville købe var en "Ordentlig" Akku- bore/skruemaskine, og med det mener jeg ikke en af den type til 500 kr. Har arbejdet i Jem og Fix og kender alt for godt til hvordan en maskine i en sådan prisklasse ikke kan holde til slidtage Men da jeg ikke har så meget forstand på hvad der er godt og hvad batteriet helst skal være på af Ah osv. vil jeg hellere høre folk ad som har det Jeg går lige nu og arbejder som tømrer hvor Dewalt er mærket på stortset alt elværktøjet som vi bruger. Derfor helder jeg også mest til dette eftersom jeg ved hvad det kan holde til . Men hvilken model skal man gå efter. Maskinen skal bruges til gør-det-selv ting på et rimeligt aktivt niveau. Budgettet er max 3000 kr. Håber i lige gider vejlede mig, så man får noget ordentligt nu når man alligevel er oppe med pungen Mvh. AdlerT
Godaften Sagen er den at fødselsdagen snart er... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Adler: lige præcis... jeg kan godt huske at jeg følte mig noget dum den gang jeg stod ude i Carl Ras og betalte 2K for en skruemaskine....man kunne jo få en fin bosch for under halvdelen eller en fra onkel harald til langt under halv pris, men holdt fest det var et godt køb, jeg garanterer at intet andet en den her kvalitet havde klaret den behandling jeg har givet den

Skulle jeg købe idag så ville jeg nok lige tjekke AEG ud, de vinder test efter test, kig på den model der hedder AEG BS 18 C LI, men et eller andet sted så finder du kun den perfekte model for dig ved at prøve nogle forskellige, da det også kommer an på hvordan greb, vægt osv passer til lige din hånd...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Makita BHP451RFE
Bosch GSB 18 VE-2-LI
er begge super skruemaskiner.
Makitaen er den bedste da det tredje gear gør at man har super sejtræk, sejtræk og hurtigløb. bosch maskinen skal kompensere for det manglende ekstra lave gear og det koster på vægten.
AEG/Metabo er også et godt bud. kig på metabos LTX modeller. det er KRÆS.

Jacob
Metabo vil jeg ikke anbefale da jeg igennem det seneste år har brugt metabo's 14 volts LTX maskiner, i forbindelse med skole ophold. Den er blevet skiftet 3 gange pga. gearkasen går i stykker, og sådan er det også for de 20 andre jeg går i klasse med.

Overvejer selv den her http://www.carl-ras.dk/e-shop/akku-vaerktoej/akku-boremaskiner/makita/akkuslagskruemaskinebhp454rf/
Festool c12 eller den nye 15+3 li-ion så har du skruemaskine for livet, let stærk og hamrende godt slår konkurrenterne med flere længder........

Fjordvangen19

Nu har jeg kigget lidt på nettet for at finde ud af hvor man burde vejlede folket til at købe det henne .
Hvordan har folk det med toolstop. Ved den er Engelsk men hvordan er garantien og servicen?

@Fjordvangen

Er sikkert en god maskine, men er ikke lige til den slags maskinemodel

Annonce
Vil bare sige at min c12 har overlevet 3 makita maskiner.....batterierne kører stadig næsten optimalt efter 5 år :-) så det ekstra man gir, gir man godt. Toolstop skulle være ok

Fjordvangen19

Skrevet af Fjordvangen19 på 26 sep 2010 19:02
Vil bare sige at min c12 har overlevet 3 makita maskiner.....batterierne kører stadig næsten optimalt efter 5 år :-) så det ekstra man gir, gir man godt. Toolstop skulle være ok

Festool laver fine maskiner. Men deres akku maskiner har ikke rigtigt styrken med sig.

Jacob
Toolstop er helt ok. Har handlet der et par gange og der har aldrig været noget. De levere lynhurtigt. Sidst bestilte jeg søndag aften og fik min pakke onsdag
Super .. Lige pt. hælder jeg mest til Makita BHP451RFE men folk er stadig meget velkommen til at komme med andre forslag hvis de mener der er noget som er bedre
Så må jeg vist med i koret....

Jeg vil klart vælge en Makita LXT 18 volt model.
De laver mindst 3 forskellige modeller.
Den meget omtalte 3 gears model med slag ( jeg har 2 stk af denne....... )
En 2 gear model der har storset samme spec.
Og en kompakt 2 gear model der vist ikke har slag.

Som sagt har jeg 2 af 3 gear modellen og er rigtig glad for den. Den er stærk som bare....
Den er handy og har en rigtig god balance.
LED lyset mente jeg var noget pop... men er faktisk glad for det i snævre hjørner dunkle steder osv.

Husk at sige det skal være en Li-ion model da dens lade egenskaber er langt bedre end andre.. der kan sjat lades og den holder på strømmen...

Købte den første via prishammeren og den sidste sammen med et større sæt hos toolshop i England.
Begge steder er efter min mening relle... Men prisen på sættet var super i England.... Og forsendelsen fra England er ikke større end forsendelse i DK. Og de er super hurtige til at få varen ud af døren :-)

På tidliger job havde vi tidligere DeWalt men skiftede til LXT modeller fra Makita.
De holder længere til montage og smede brug.... Og så har de en bedre balance efter min mening.

MVH Njord (lidt Makita fan)

MVH Njord
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis