Suzuki DT30

Jeg har et problem med min motor ( 2 takt ). Den vil ikke køre fuld kraft når jeg sætter propellen til, dvs. når jeg belaster den. Det hjælper når jeg trækker chokeren halvt ud.
For mig lyder det som bensinproblemer.
Karburatoren har været lagt i blød i petrolium, dysserne er rene. Men jeg kan ikke se om kanalerne i karburatoren er rene.
Hvordan kan jeg rense dem, er der eventuelt noget jeg kan komme i bensinen der kan rense kanalerne.
Håber der er hjælp at hente.

Mvh. Palle
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svømmerhøjden skal også være rigtig, desuden skal benzinpumpen også give tilstrækkelig mængde. (er tankudluftningen i orden)

En ultralydsrensning skulle være effektiv, til kaburatoren.

Har motoren gået ok til nu?

mvh jens
Svømmerhøjden er tjekket, den er ok.
Tankudluftning er også ok.
Motoren har været stået stille i ca. 3 år, hvorefter den har fået en hovedreparation. I disse år kan der være noget der har sat sig i de indvendige kanaler i kaburatoren, jeg ved det ikke.
Når motoren får belastning på har jeg prøvet at trykke på pumpen til bensinen for at se om jeg kan presse mere bensin igennem kaburatoren, det hjælper ikke, så jeg formoder at det kan være en "tilstopning" inde i kaburatoren.
Jeg har hørt om noget du kan komme i bensinen som kan være behjælpelig med at gøre bedre gennemgang, jeg ved bare ikke hvad det er for noget.

Jeg kender ikke nogle midler til blande i benzinen, som renser karburatoren.

Bel-ad laver en del forskellige rensemidler til biler, om de laver noget der kan bruges ved jeg ikke.

Generelt har jeg ikke, den store fidus til "mirakkelmidler"

Nu er en "hovedreperation", jo desværre ikke altid, en hovedreperation-
Så utætte zimmeringe, og andre kilder til falsk luft, kunne jo også være en årsag.

mvh jens

Je_ns
Nu tror jeg heller ikke på mirakkelmidler, men det kunne være et forsøg.

Ved du hvor jeg kan få lavet en ultralydsrensning, jeg bor i Tåstrup, så er der et sted i nærheden ville det være godt.
Kender du eventuelt prisen på dette!

Hej igen

Når vi taler om ultralyd handler det om op til 8.000 til 10.000 svingninger i sek., kan kaburatoren holde til dette, det er jo en stor belastning den skal stå for?
Jeg kender til ultralyd i forvejen, dog handler dette om svejsning af plast.
Put karb. i en coca cola natten over, og blæs den godt igennem .

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs
Lyder som en god ide, men er det nu godt nok, colaen er godt nok ætsende men virker det her?. Hvordan renser man det bagefter?
Rent vand men du skal ha' stilleskruerne ud, og læg mærke til hvordan de står. Og det virkergodt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Når nu den går lidt bedre med lidt choker, kan det være at der ikke er modstand nok i dit luftfilter
Nogle motorer har et luftfilter der skal være fugtig af olie.

I næsten alle (hvis ikke alle) skal der lidt modstand i luftfilteret, for at motoren kan suge benzinen ind sammen med luften, er der ingen modstand kommer der kun luft ind

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis