Suzuki DT30

Jeg har et problem med min motor ( 2 takt ). Den vil ikke køre fuld kraft når jeg sætter propellen til, dvs. når jeg belaster den. Det hjælper når jeg trækker chokeren halvt ud.
For mig lyder det som bensinproblemer.
Karburatoren har været lagt i blød i petrolium, dysserne er rene. Men jeg kan ikke se om kanalerne i karburatoren er rene.
Hvordan kan jeg rense dem, er der eventuelt noget jeg kan komme i bensinen der kan rense kanalerne.
Håber der er hjælp at hente.

Mvh. Palle
Jeg har et problem med min motor ( 2 takt ). Den... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt er der ikke luftfilter, på en påhængsmotor, højst en tom kasse.
Det støver jo ikke så voldsomt på vandet

mvh jens
Jeg er nu derhenne at motoren er til service for anden gang.
Det der tales om er, at kaburatoren er tilstoppet i kanalerne. Der vil blive afprøvet om tændingen er god nok før der tages stilling til hvad der så skal gøres.
Der er blevet forslået at der kommer ny kaburator på da de ikke kan rense kanalerne i den ( lidt halvdyrt ).
Inden der tages stilling til at det er kaburatoren der er problemet vil jeg gerne have sikkerhed for at der ikke kan være anden påvirkning der gør at der er problemer.

Ultralyd er mere end 20.000 svingninger pr sek... dvs. uden for det hørbare område for mennesker. Det er ikke antallet af svingninger kan skade..men derimod den mængde energi der afsættes i karet. Hele pricippet er at man bruger relativ lav energi men gør det mange gange ....... 

Tandlæger bruger også ultralyd til rensning af vores tænder.....

Man bruger ultralyd til rensning af diverse dykkerudstyr. Det er meget effektivt. Jeg har et ultralydskar som er købt i en dykkerforretning. Man kan også købe dem i forskellige isenkræmmere, og bruges til f.eks. smykkerensning.

De fås i forskellige størrelser. Mit er ikke så stort så man skal skille tingene ad i mindre stykker. Man kan bruge forskellige rensmidler i karet, eksempelvis afkalker. 

Jeg har også renset mine fiskehjul med ultralyd...

mvh Nikolaj

Har du fundet problemet ?
Hej rasm146d

Tak for din opmærksomhed.

Problemet er løst.

Jeg fik den til service hos Ballerup Marineservice der klarede det uden problemer.
Kaburatoren fik en gang ultralyd samtidig med at ledninger blevet kikket efter. Det viste sig at der også var en løs forbindelse.
Det var en rigtig god oplevelse at se der var en der kunne sit job og klarede det efter 3 dage.
Jeg havde den til service et andet sted hvor jeg måtte hente den igen med uforettet sag efter de havde haft den i ca. 4 mdr. uden de kunne finde fejlen.

Tak for jeres hjælp.
Godt nytår ønskes herfra.

Mvh.
Palle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis