Tid fra støbning af dæk til gulv lægges

Hej

Så var det store betondag i går, og nu kan det jo kun gå for lnagsomt med at komme videre. Man savner sit køkken...



Betonchaufføren sagde 30 dages tørretid, jeg har læst noget med 20 dage et sted, min svoger siger 7 dage osv

Først lidt fakta:
Betondækket blev 13cm tykt (12 cm planlagt) og er udstøbt flydende med kantisolering
Der skal glaserede klinker på.
Der skal opstilles køkken i det ene rum, og jeg forventer at lave soklen under skabene af H+H multiblokke med gulvklinker som 'fodpanel' og rå beton under skabene.

Der er ikke tilsluttet varmeanlæg til varmeslangerne, men jeg regner med at få lavet noget intermistisk med en lille elvandvarmer og en cirkulationspumpe ASAP. Vi har i forvejen elvarme, så det bliver ikke dyrere at varme op på den måde end med elpaneler. Det endelige varmeanlæg kommer ikke på plads før jeg har også har etableret gulvvarme i stuen, dvs om et års tid. Der kommer lige en konfirmation (hjemme) på tværs i foråret...
Lang forklaring for at sige, at jeg ikke umiddelbart kan varme gulvet op nu.

Lige nu er der gennemtræk og udendørstemperatur i rummene, men gennemtrækket forsvinder i aften, når jeg får monteret de nye energiruder i køkkenet, og i slutningen af næste uge lukker jeg også den anden ende med min nye karnap

Hvordan måles man om fugtigheden er lav nok til
1) lægge klinker
2) opstille køkken ?

Hvornår skal der (med fordel) sættes varme på ?

MVH Leo

Hej Så var det store betondag i går, og nu kan... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan skal den nemlig skæres.
Det må jo være etproblem for LIP at deres produkt tidligst kan bruges efter 2 mdrs afhærdning.
Men lur mig om ikke Casco har et forbehold, det er bare gemt lidt af vejen.
Det korte af det lange er at ringe producenten op og trykke ham lidt på maven.
Spørg og spørg efter hvor det står. Altså hvor lang tid skal betonnen hærde og hvor i jeres dokumentation?
(Salgskonsulenter er nogle af de hurtigste i hurtigløb - fra ansvaret). Bortset fra brugtbilhandlere jo.
Forskellen på LIP og Casco er formentlig kun, at LIP både er forsigtige og åbne omkring deres forbehold, mens Casco gemmer forbeholdene godt af vejen. Casco skriver at overfladen skal være tør og støvfri, og det er jo dejligt uforpligtende.

Problemet ved sådan et 'projekt' som mit er jo at der er 2 leverandører (beton og klæb), og de vil hver især kunne svare for deres del og så ellers skubbe mig videre til den anden.

Betonproducenten vil kunne svare på, hvornår betonen er hærdet og måske hvornår den ikke krymper mere, men de vil ikke kunne sige om klæber og fliser kan håndtere den resterende fugt og krympning.

Fliseklæbproducenten vil bare sige at betonen skal være hærdet og tør, men vil ikke kunne sige hvornår det er. LIP gør det så alligevel, men formentlig med en stor sikkerhedsmargen.

MVH Leo

hej
Nu er jeg nødt til at skrive, LIP har et alletiders produkt til hvis man har travlt. Det hedder LIP 235 en specialcement, hvor man kan fortsætte med at lave vådrumsmembran, dagen efter udstøbing af gulvet ! De øvrige produkter fra deres sortiment er heller ikke ringe. Personligt synes jeg at den hvide cement til deres vandtætætningsbinder er genial.
Der findes HELT sikkert tilsvarende produkter hos andre leverandører, tag dog og undersøg markedet.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis