Arbejde med friskt træ?

Hej alle... Er ikke sikker på om det er det rigtige forum jeg er i... men I siger bare til hvis jeg er galt på den Jeg har en træstamme hvor jeg skal lave nogen huller igennem (træet er fældet). Kan man det i friskt træ og i så fald, hvad skal jeg være opmærksom på? Eller er det helt udelukket og skal jeg ud of have fat på en stamme der har tørret i et par år? Jeg skal lave sådan en jeg har vedhæftet...
Hej alle... Er ikke sikker på om det er det... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er et træstykke med tyk bark kan det ikke betale sig at bøvle med at fjerne barken. det løsner sig efter meget kort tid, og kan stort set fjernes uden brug af værktøj. Du kan nok forvente at der bliver revner helt ind til midten af stammen.
En almindelig havespade er ganske god til afbarkning
Jeg tror jeg prøver med spaden og håber på det bedste
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

ja på det birke brænde jeg har liggende der vælter barken af efter et par måneder.. så du kan også bare være tålmodig og så behøves der stort set ingen indsats for at fjerne barken :-)
hej
Så fandt jeg mine bøger, utroligt nok i den flyttekasse, hvor jeg selv havde pakket dem ned !!
Opskriften lyder sådan :
1 kg polyethylenglykol, molekyle vægt ca. 1500
2 l vand (temperatur ca. 25-30)
Atamon
træet skal ligge i opløsningen, ca. 2 uger, og træets vandindhold ved behandling 30%

Har aldrig brugt blandingen selv, kun set et emne behandlet med det, på fagskolen for 30 år siden.
Det virker, men for 30 år siden var man ikke så fokuseret på miljø som idag, ved skiseme ikk` om jeg ville gå igang med at rode med noget som starter med: poly-et eller andet, idag.
Tror det ikke.
Er der nogen der har prøvet det eller ved hvad polyethylenglykol er ?
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også