Husstandsvindmøller

Husstandsvindmøller, vedr. dette emne, søger jeg en mængde informationer-erfaringer-links

Med venlig hilsen

Søren
Husstandsvindmøller, vedr. dette emne, søger jeg... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
bruger selv 15000kw om året er det den mølle fra KVA du snakker om??

hellere skide det ud end at smide ud..

Hej
Men de møller fra KVA , er jo slet ikke afprøvet endnu, som jeg forstår det-?
Ikke nogen erfaringer men ydelsen-?
mvh
Søren

Med venlig hilsen

Søren
osolemio:

Du ved godt, at hvis man skal have energioptimeret med alle anlæggene på en gang, får man en kæmperegning, som 95% af befolkningen alligevel ikke har råd til. De fleste tager det i etaper.

Så vidt jeg er informeret bliver solcellerne for varme af alle det spejl-halløj. Jeg ved godt du siger solvarmet køler det, men i Israel i deres ørken har de det der kæmpe-anlæg, hvor de har haft noget bøvl med det. Det er længe siden, jeg har opfulgt på det, men det er hvad, jeg husker pt.

Noget andet er, at hvis du gerne vil have et lydsvagt anlæg, som kan gavne din pengepung, skal du tænke Jordvarme. Der er flere forskellige slags og former og principper, men det er et system, som naboerne ikke klager over.. ud over imens det laves =)

Jeg husker et projekt, som jeg har været med til, da jeg var i praktik. Det hedder Copenhagen Towers. Deres jordvarmesystem er meget stort, og princippet går på, at om sommeren suger de vand ind fra havet til at nedkøle bygningerne med.. Den varme vand pupes så ned under jorden, hvor den så pumpes tilbage igennem bygningen og ud i havet igen om vinteren når der er behov for varme.. smart ik ? Det er selvfølgeligt noget mere kompliceret end det, men det er hovedtrækkene i, hvordan det virker.

Almindelig sund fornuft er ikke ret almindelig.

osolemio, Jeg er i præcist samme sko som dig, vil også lave en løsning for at høste energi uden det forstyre naboer hverken visuelt eller lydmæssigt.

Istedet for at kaste en masse penge efter noget som jeg måske ikke bliver tilfreds med, er jeg started for mig selv, er i slut fasen med at bygge en langsomt kørende 1kW generator, blot som et koncept for at se om det kan lade sig gøre, og indledne tests er yderst tilfredsstillende. Min næste fase er selve mølle design, hvor jeg nok bygger en vertical mølle, som har højt vridningsmoment, og kører langsomt..... og da den ikke skal helses højt, er de vertikale møller bedst til at udnytte den turbolens der opstår i haverne.

Link til design tråd: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/24/afv/topic/aft/154246/afc/211568
(billederne)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis