Husstandsvindmøller

Husstandsvindmøller, vedr. dette emne, søger jeg en mængde informationer-erfaringer-links

Med venlig hilsen

Søren
Husstandsvindmøller, vedr. dette emne, søger jeg... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.ac-energi.dk/Undermenu-Husstandsvindmolle/husstandsvindmolle-generelt.html
Fint link Gqlle...
Jeg går ski selv og undersøger markedet for hvad der kan få måleren til at rende baglæns. Vindmøller er jo lidt interressant for mig. Her har vi en middelvind på 6m/s. Frit ud til marker. Har set på den her... Men, er det salgsgas. Vores strømforbrug er på 3700 kw. altså vil sådan en fætter have tjent sig hjem på 5 år.
http://www.telosenergy.com/files/ot...1_tryk.pdf
mvh
777
Er der efterhånden nogen modeller der egner sig til tætbebyggede villakvarterer? Hvor jeg bor skal de helst være både HELT lydløse og HELT usynlige, da folk er meget emsige. Men avisbudet må gerne fræse op og ned af stierne på sin tunede knallert mellem 4 og 5 om morgenen - ak ja!

Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

hej det jeg syndes at der er dobbel moral er folk vil gerne have en vindmølle i deres have MEN de vil ikke have en vindmølle park ude på en marke eller i naturen der proderser flere hundre gange så meget strøm som de vil have i deres have
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hej
Ja, det har jeg. og har du et elforbrug på 10.000 kw om året, er det bare at slå til. Så er den store mølle en særdeles god forretning. Det kan laves som en forretning , med afskrivning. Men, prøv selv at giv et ring til ham. Jeg kender manden og han har arbejdet med vindmøller igennem mange år. Og ved rigtig meget om det.
Hvad mig angår, har jeg blot et forbrug på 4000 kw årligt. Der, er jeg overbevidst om, at solceller er den rigtige løsning for mig. Jeg har et ladetag, der vender 30 grader mod vest fra syd og hældningen på taget er på 42 grader fra vandret. Skyggefrie forhold....
 Har luret lidt på Solarpanels. dk. Det er det billigste sted hvad solceller angår og jeg har talt med Jane kruse fra nordisk center for vedvarende energi, og hun siger helt go for produkterne hos solarpanels.
 Men, syntes ski det er lidt af en jungle, og holder de tyndfilms solceller ligeså længe som de mono/ poly krystalliske,,, Tja  hvem ved.  Producenterne siger jo 25 år for begge slags..
Hej
777: Hvad er det for en mølle du mener til 10.000 kv om året., jeg har selv et forbrug på ca- 12.000kw
Renek: Hvem siger at det er nogen af os herinde, der ikke vil have en vindmøllepark-?

Med venlig hilsen

Søren
Jeg fik at vide at man skulle have et strømforbrug på10000 kw eller derover Det er altså slet ikke rentabel for sådan en som mig..Den 10 kw mølle laver over 20000 kw om året. Er den testet til.
Skrevet af 777 på 26 sep 2010 20:20
Hej
... Hvad mig angår, har jeg blot et forbrug på 4000 kw årligt. Der, er jeg overbevidst om, at solceller er den rigtige løsning for mig. Jeg har et ladetag, der vender 30 grader mod vest fra syd og hældningen på taget er på 42 grader fra vandret. Skyggefrie forhold....
 Har luret lidt på Solarpanels. dk. Det er det billigste sted hvad solceller angår og jeg har talt med Jane kruse fra nordisk center for vedvarende energi, og hun siger helt go for produkterne hos solarpanels.
 Men, syntes ski det er lidt af en jungle, og holder de tyndfilms solceller ligeså længe som de mono/ poly krystalliske,,, Tja  hvem ved.  Producenterne siger jo 25 år for begge slags..


Hvad med nogle hybrid solceller/solvarme?

Jeg går og venter på nogen nye slags fra solarus.se - deres hybridmodel. Denne model imødekommer mange af de problemer der ellers er med både solceller og solvarme:

1: Solceller er dyre i anskaffelse: Solarus bruger et spejl, så de bliver ca 3 gange så effektive

2. Solceller virker mere effektivt, og holder længere, jo koldere de er: Solarus har indbygget et kølesystem i solcellerne, så man kan køle dem ned (og dermed har man også solvarme)

3. Solvarme giver for lav en temperatur det meste af den kolde sæson: Pga spejlene som fokuserer lyset op mod 3:1, så giver det et mindre areal som opvarmes, men til gengæld bliver det meget varmere - alt efter hvor hurtigt man cirkulerer væsken.

4. Solvarme giver alt for meget varme om sommeren, hvor der næsten ikke er brug for den, og alt for lidt om vinteren, hvor der er mest brug for den: Pga spejlene flades effektkurven noget ud i forhold til konventionel solvarme. Ved direkte solindstråling er peak effekten mindre. Til gengæld optages der mere solindstråling ved skæve vinkler, f.eks. i den kolde periode.



Jeg har bestilt et system af 12 enheder, som er opgivet til samlet 3,6 kW peak strøm, og 18kW peak varme.

El delen bliver koblet til elmåleren (netto-ordningen), og til varmen om sommeren, har jeg nogle store varmetanke under en tilbygning jeg har bygget, samt nogle rør der er skudt under huset, hvor varmen om sommeren opbevares indtil et stykke ind i den kolde sæson.

Jeg ville i øvrigt meget gerne have suppleret med en husstandsvindmølle, men de tre største problemer hvor jeg bor er

1. Pga udseendet får jeg aldrig lov til at sætte dem op.

2. Evt støj, uanset hvor lidt det måtte være

3. Der er ikke så gode vindforhold der hvor jeg bor


Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

(slettet - flettet ind i min foregående post)

Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis