Hvilken akku-slagboremaskine ?

Hi alle!

Jeg har besluttet mig at anskaffe mig en bærbar skrue- samt boremaskine. Valget faldt på
Bosch 14.4 LI-2, som vidste sig at være ret uheldigt. En ellers lækker maskine, men er slet ikke kraftig nok til betonvægge, som jeg ellers har læst mig frem til den godt kunne klare. ("beton" og "slaghammer" er åbenbart ikke ensbetydende med "betonvægge" .Det lykkedes mig at bore et enkelt hul i væggen efter en del anstrengelser. Og den magtede slet ikke at lave et hul til i den samme væg.)

Nu savner jeg noget rådgivning til hvad jeg skal have i stedet for. Jeg stiller følgende krav til maskinen, efter prioriteten.
Som sagt, skal det være en akku-maskine, altså uden ledning, som også skal kunne klare:

1. boring i en betonvæg. (rigtig, indedørs betonvæg med rigtige betonbore)
2. boring af 6-8 huller + skruning af 20-30 skruer per opladning
3. pris på maks. 2000kr i DK (eller tilsvarende i EU)

 - lav vægt har også et plus.
Maskinen skal i gennemsnittet bruges et par gange om måneden, men skal kunne boring i betonvægge uden meget bøvl!


Forslag ?

Jeg har indtil videre kigget på følgende:
 - Bosch Uneo (ved ikke hvorfor den er billigere end 14.4 LI-2 )
 - Bosch GSB 14.4-2-li
 - Bosch GSB 14.4 ve-2-li

Hi alle! Jeg har besluttet mig at anskaffe mig en... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja
Ex moms og afgifter.
afgifterne er dog få kroner. det er batteri afgift, glødepære afgift, wee afgift osv.

Jacob
Lige en note til dem der ikke har det store behov for nedbrydning med borehammer.

Jeg skulle i krybekælder bore spændebånd op under et jernarmeret beton støbt med massere store sten i, bare sådan nogle 6mm huller, min boremaskine måtte helt give op, den kom efter en sej kamp 6mm ind og så var det ikke muligt at komme videre med den.

Jeg smuttede i Silvan og spurgte en gl. Silvan fyr hvad jeg dog skulle gøre, han grinte lidt og sagde jeg skulle bruge en borehammer sådan en havde til på tilbud til 399. Den bedømte jeg dog til at være alt for stor til min krybekælder han forslog jeg skulle købe en Bosch Uneo som jo er lille bitte og på batteri, jeg kunne bare komme tilbage med den hvis den ikke spiste sig igennem som var det varm smør. Den lille sag var jo ret sexet og kostede under1000, så jeg købte endnu et el aperat til samlingen :-)

Det er nu INGEN sag at bore huller i det hårdeste sten vi vores hus. Den spiser sig igennem uden det mindste besvær.

Så til alm. hus behov kan jeg varmt anbefale Bosch Uneo.


I am so full of it.....

Du burde prøve en rigtig borehammer der slår med mindst en joul. så har du noget at sammenligne med. uneo er meget langsom.l

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis