Reperation af pudset væg i badeværelse

Hey fora, her starter en gør-det-selv-nybegynder lidt forsigtigt...
Jeg har i de sidste 9 år været ejer af et mindre parcelhus, som jeg (idiotisk) nok ikke før nu rigtigt har gjort noget ved, hverken med alm. vedligeholdelse eller forbedringer.
Der blev dog i '05 etableret omfangsdræn. Jeg er så påbegyndt renovering af et værelse, og da jeg skruede nogle lægter på væggen til at montere gips på, faldt en del puds ned på modsatte side, i badekarret, hvordan skal der repereres? Svar/forklaring må nok forventes at skulle "skæres ud i pap" da jeg INTET ved om det, men gerne vil lære   

Man skal ikke lege med ild når man bor i et gas-hus...

Brian

 Man skal ikke lege med ild når man bor i et gas-hus

 Brian.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaa umiddelbart står du nok med en udfordring... altså i første omgang skal du jo have pudset væggen op igen, jeg bruger selv det som hedder gipspuds til alle indendørs opgaver i mit renoveringsprojekt (læs gammelt hus fra 40'erne) det er utroligt nemt at arbejde med.. blandes som der står på posen og smøres på med spartel, murerske eller noget i den stil - efter ca. 30-40 min tager du så dit pudsebrædt (sådan et med skum på den ene side) med noget vand på og kører i cirkler rundt på det pudsede område indtil du har en jævn, flad og fin overflade, så venter du på at det tørrer - og så ligner det en million

Problemet er jo at det er et badeværelse... formentligt gammelt og med utilstrækkelig vandtætningsmembran.. og det er der hvor det hurtigt bliver lidt farligt - dårlig vandsikring på et badeværelse kan skabe utrolige problemer (hvilket sikkert er grunden til at det gamle puds faldt af) .. så du er ude i noget med at skulle have en vådrumsmembran på plads, man kan købe forskellige slags - selv har jeg brugt en til at male på som bliver til sådan en slags gummihud med en meget mørkegrøn farve som du så direkte kan sætte væv eller fliser på. Der er så særlige regler for hvor, hvordan og hvor meget... det er ikke helt nemt

Hvis du er helt grøn på gør det selv området vil jeg anbefale at du søger lidt professionel hjælp med den vådrumsmembran.. det kan hurtigt blive noget møj ellers
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Gammelt badeværelset... Huset er fra '55, badeværelset er det oprindelige, skal hele væggen så ned eller...
Jeg er ikke interesseret i at bruge store summer på mine projekter, slet ikke da vi lige har opdaget et par "K3'ere" som vi også skal ha' udbedret inden der skal laves tilstandsrapport,  da vi er ved at forberede til salg. Omvendt vil jeg selvfølgelig heller ikke sætte mig i en situation hvor jeg får problemer. Grunden til at pudset faldt ned var at da jeg monterede lægter i det tilstødende værelse var der 2 sten der flækkede og "skubbede" derfor pudset af i badet. Inden "skaden" var der ingen tegn på dårlig væg, der blev for ca. 5 år siden malet, først med forankringsgrunder, så med vådrumsmaling, dette holdt fint indtil jeg ødelagde stenene i muren.

 Man skal ikke lege med ild når man bor i et gas-hus

 Brian.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også