Isolering under gulv med polystyrenplader

Jeg står for at skulle isolere min krybekælder nede fra da der er begrænset plads i kælderen ca 60 cm. jeg forventer at montere 150mm isolering udover de 45 mm der er i etageadskillelsen i forvejen(lerindskud blev skiftet ud med isolering i forbindelse med nyt gulv, men 45mm er ikke nok og der er stadigt fodkoldt)

Da der ikke rigtigt er nogle bjælker at sætte rockwool imellem, tænkte jeg at det kunne være langt nemmere at lime sundolittplader eller lign op under bunden, i stedet for at montere reglar og isolere imellem dem med rockwool.

Dertil kommer også hele bekvemmelighedsdelen ved at det er helt utroligt meget federe at ligge i krybekælderen og kysse med polystyrenplader end det er med rockwool.

Spørgsmålet er om det er lovligt og tilrådeligt i øvrigt?

Andre ideer er også velkomne.

Med venlig hilsen Jakob
Jeg står for at skulle isolere min krybekælder... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Orla

Det lyder meget godt at det rent faktisk er lovligt, men hvis der er meget vanskeligt at sætte op kan det være at jeg prøver noget andet. Den forskalling som lerindskuddet lå på er monteret mellem bjælkerne, så selv om bjælkerne er noget større end 5 cm er der ikke rigtigt noget at sætte isolering op imellem.

Men det hele ender nok med at jeg sætter nogle brædder op, og bander mig igennem at få mineralulden op. Eller betaler mig fra at få sprøjtet noget papiruld op under brædderne.

mvh Jakob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også