Isolering under gulv med polystyrenplader

Jeg står for at skulle isolere min krybekælder nede fra da der er begrænset plads i kælderen ca 60 cm. jeg forventer at montere 150mm isolering udover de 45 mm der er i etageadskillelsen i forvejen(lerindskud blev skiftet ud med isolering i forbindelse med nyt gulv, men 45mm er ikke nok og der er stadigt fodkoldt)

Da der ikke rigtigt er nogle bjælker at sætte rockwool imellem, tænkte jeg at det kunne være langt nemmere at lime sundolittplader eller lign op under bunden, i stedet for at montere reglar og isolere imellem dem med rockwool.

Dertil kommer også hele bekvemmelighedsdelen ved at det er helt utroligt meget federe at ligge i krybekælderen og kysse med polystyrenplader end det er med rockwool.

Spørgsmålet er om det er lovligt og tilrådeligt i øvrigt?

Andre ideer er også velkomne.

Med venlig hilsen Jakob
Jeg står for at skulle isolere min krybekælder... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo se det her.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

FWM
I stedet for de "Du er dum" indlæg hvad så med at argumenterer for at papiruld kan anvendes til opfyldning af krybekældere under træbjælkelag???
Det fremgår f.eks. ikke af den udmærkede prisliste du har fundet frem.

Men jeg kendte ikke spraymetoden!!!
Nu læser jeg denne her, og kommer til at tænke på at jeg har flamingo plader siddende som isolering på mine låger ud til skunken. Er det lovligt?

Mvh Tommy Fer

det må man da næsten håbe da nogle sådan kan købes færdig i div. byggemarket og tømmerhandler
Skrevet af hpox på 30 aug 2010 18:29
FWM
I stedet for de "Du er dum" indlæg hvad så med at argumenterer for at papiruld kan anvendes til opfyldning af krybekældere under træbjælkelag???
Det fremgår f.eks. ikke af den udmærkede prisliste du har fundet frem.

Men jeg kendte ikke spraymetoden!!!


Nu har jeg i de 2 sidste indlæg lagt klik bare link ind så du bare kan læse hvad det går ud på

Det er heller ikke mig der startede med at være negativ, både i denne tråd og andre


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Men mindre du har 193 skunklåger med thermisol på bagsiden så er det ikke farligt. 1/2 m2 * 40mm afgiver ikke det store ved brand.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvis du mener prislisten så angiver den blot prisen på isolering af krybekælderdæk.
Hvilket på ingen måde er det det handler om i nærværende tråd.
I vendtre side står der  Isolering af krybekælder .
Prøv at klikke på det.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Vel gør der så du.
Og det hele omhadler isolering af krybekælderDÆK
Som jo som bekendt kan gøres på mange måder.

Ikke opfyldning af krybekælder. Som det jo handler om i denne tråd.

Slut på denne tråd.

Hej

Det er tilladt at anvende polystyren som isolering under etageadskillelse i krybekælder!
Tilskæringen er blot vanskeligere end ved mineraluld da der skal tilpasses med meget stor nøjagtighed.

Jeg forstår bare ikke lige det, med at når der kun er 50 mm isolering nu, hvorfor der ikke er plads mellem bjælker til mere, da bjælkerne jo er mere ende 50 mm høje, men det har måske noget at gøre med at der er brædder mellem bjælkerne fra lerindskuddets tid?

Der må ikke være luftlag (afstand) mellem de forskellige isoleringslag, hvis der bare er den mindste smule mulighed for lufttilgang som kan skabe ventilation, da isoleringsvirkningen så mere eller mindre ophæves.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også