Flytte skunkstolper må man det?

Hej..

Jeg er ved at renovere min 1. sal hvor jeg gerne vil flytte skunkstolperne.. Men hvordan finder jeg ud af om taget kan holde til dette? De står ca. 160cm inde fra murremmen, mener at min. krav er 900-1100cm fra murrem..

Men hvordan finder jeg ud af om mine spær er stærke nok, hanebånd osv.?

Der er Danflock sten på så det er jo tung tag,.

På forhånd tak.

Be Smart - Not Stupid..

Hej.. Jeg er ved at renovere min 1. sal hvor jeg... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af hpox på 22 aug 2010 13:29

Sådan her; Det hjælper heller ikke!!!
http://peecee.dk/upload/view/263080
He he, jamen så hjælper vi da lige lidt til.
Tryk på ovenstående link igen...

Jeg har 3 forskellige udførelser af skunkstolper her i hytten. Da jeg byggede om lavede jeg den version hvor den er skrå og støtter på det vandrette af spærret. Stolpen er en rustik type, den stikker så ud af væggen et stykke på skrå synligt, og gipsen er så pakket pænt omkring den.

Det ser godt ud, men fjerner muligheden for at have noget helt op ad væggen. Om det holder kan jeg ikke sige, men metoden er brugt på ca. 1/3 af husets spær fra da huset blev opført i 1918.
Mine spær er 4x6 og der er ca. 90 imellem hver.


Bare en ide.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej PeterR.. Er det muligt at du kan tage nogle billeder af de udførelser du snakker om?

På forhånd tak..

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Skrevet af Lyst på 22 aug 2010 13:44
Mange tak...

HVordan gør man så dette? =)

Markere det stykke tekst du gerne vil have virker som klikbart link, trykker herefter i create link ikonet i toppen af editor feltet, den der ligner en jordklode med en kæde under, og indsætter det link du vil have teksten til at åbne.
Annonce
Det er bare en stolpe der kommer ud et sted på den skrå væg, den går så bare ind i den lodrette lidt længer henne. Det er en 2-4 med bark og ormehuller som jeg har slebet og malet.

Jeg kan ikke fotografere noget i skunken. Den er lukket af for altid og er ca. 60 cm. høj.

Ideen fik jeg iøvrigt på christiansborg. De har nogle virkelige fede kontorer under taget.

MV

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af Koludabyg på 22 aug 2010 14:21

Markere det stykke tekst du gerne vil have virker som klikbart link, trykker herefter i create link ikonet i toppen af editor feltet, den der ligner en jordklode med en kæde under, og indsætter det link du vil have teksten til at åbne.


Takker..


Be Smart - Not Stupid..

Skrevet af PeterR på 22 aug 2010 14:41
Det er bare en stolpe der kommer ud et sted på den skrå væg, den går så bare ind i den lodrette lidt længer henne. Det er en 2-4 med bark og ormehuller som jeg har slebet og malet.

Jeg kan ikke fotografere noget i skunken. Den er lukket af for altid og er ca. 60 cm. høj.

Ideen fik jeg iøvrigt på christiansborg. De har nogle virkelige fede kontorer under taget.

MV

Okay, tror ike helt jeg er med på hvad du mener..

Be Smart - Not Stupid..

Kender godt "kloden med kæden" Hyperlink.
Men jeg er jo på Quicksvar!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også