Så er det tæt på... skal købe båd

Så er det ved at væreop over.. har kig på to både.. er der nogen her der har erfaringer med disse modeller:

http://www.yachting.dk/baade_til_salg/princess-35-1985.htm

http://www.tempobaadsalg.dk/boat.php?id=147797

Vi er 2 voksne, samt 2 teenage børn, og det er jo nok begrænset hvor meget de gider være sammen med de gamle, så egentlig er princess 35 med dinette, ideel nok, den er passet og plejet og totalt renoveret, ny el, aptering osv.. 2 perkins motorer a 240 hk, men er helt på bar bund med de motorer.. har ikke hørt om dem før..

Så er der Birchwood ts 37, som egentlig var den vi først faldt for, salon og dinette, plus afterkahyt og 2 Berths foran, den må sgu også siges at være blevet passet pænt, og yderst velholdt.. mercruiser/BMW motorer a 180 hk hver.

Begge kan omdanne dinnette og salon til sovepladser, plusset i BW ts37 er dog selvfølgelig at skulle man ha overnattende, det er jo ikke utænkeligt, så er der da lidt privatliv for dem.. spørgsmålet er velbare hvor meget man kommer til at bruge det..

slutteligt skal det siges at jeg fandt en Birchwood ts 37 magen til den herhjemme, i England, billeder er taknemmelige, men der er alt i papirer osv, VAT betalt, og den ser fandme også flot ud, må næsten over at se den, og så til en pris 260000 kr under den der er herhjemme.. er der nogen der har erfaring med køb af båd i udlandet, og kender til en broker der kan være behjælpelig??  Hvis båden er i top og helt ok, så kan det da umuligt æde differencen op i transport osv..

Claus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville tage en bådmekanikker med på råd, vedrørende motore , det koster jo en formue, at udskifte dem.

Hvis du køber en båd i den størrelse i UK, så sejler du den vel selv hjem?

mvh jens
Skrevet af je__ns på 19 aug 2010 18:37
Jeg ville tage en bådmekanikker med på råd, vedrørende motore , det koster jo en formue, at udskifte dem.
Hvis du køber en båd i den størrelse i UK, så sejler du den vel selv hjem?

mvh jens
På de 2 både herhjemme havde jeg tænkt mig der skulle en ud og checke dem... en der har forstand på det, en form for tilstandsrapport kaldte sælger det...
Havde tænkt at tage en broker på hvis det bliver den i England, skal først over og se den.. og nej sejler den ikke selv... har hverken det ene eller andet endnu til at føre et sådant fartøj... ;-)

Hvis du skal have båd sejlet hjem fra " all over the world " så prøv at kontakte  customkiile - han er også på LDS - han har ihvertfald sejlet mange sejlbåde til DK
så kan det være han også kan klare en motorbåd..
I langt de fleste marinaer er der et væld af forskellige bådtyper, og på et eller ander tidspunkt, har der været en køber, der er brændt varm på skuden. Hvad der er det rigtige for jer ved i bedst selv.

Det er halv gamle både i kigger på, og til de priser kan i let finde noget nyere. 20-25 år slider meget på en båd. Prøv fx at indhente pris på renovering af 1 motor/gear. Det kan give en nogle andre prioriteringer i forhold til dinet- og salonindretninger. Især taget i betragtning af, at du er blank på en Perkins motor!
Desuden er er der sket meget på dieselmotorudviklingen de seneste 10 år.

Har i overvejet at prøve at leje jer frem i nogle forskellige bådtyper føri bestemmer jer?

 

Annonce
Så vidt jeg husker er mange BMW motorer solgt som saltvandskølede. Hvis det er tilfældet med Prinsessen er der næppe andet end rustskaller tilbage. Hvis det er den med Z-drev, skal du vide at en mindre reparation på et drev koster din søsters sommerløn.
Perkins er en næsten uopslidelig arbejdshest. Hvis ellers de er passet, og evt. tærezink i forbindelse med motoren er skiftet rettidigt, burde der være motor i mange år.
Ikke for at være lyseslukker, men har du tænkt på hvad det koster at sejle i brændstof. Som en tommelfingerregel kan du regne med 185 gram/hk/time.
Jeg nævner det fordi jeg selv har haft en 38 fods, der ikke generede sig for at bruge 80-100 liter/time. Da jeg købte den kostede diesel under 3 kr. men her til sidst var det surt når der skulle 1000-1500 liter i tanken.
Jepe: ja det er nogle halvgamle svende.. den Princess er alt udskiftet så at sige, bl.a 4 km nye el kabler ja der er næsten ikke det der ikke har været fingre i.. men du kan jo selv læse om den på linket.. Birchwooden er også yderst velholdt, har aldrig været på en brugt båd der "duftede" så rent , uden den der gamle lugt af mug og fugt.. den har også ligget i vandet hele året med min 18 grader temp over det hele altid.. så det hjælper.. Hvis du har et bud på noget der minder i str. + nyere i den prisklasse, vil jeg gerne høre om det, da man kan stirre sig blind på alle de typer der findes.. syntes ikke rigtigt der er noget der matcher uden man skal på kompromis med pladsen... hvilke typer tænker du på??

Bjor: disse BMW der ligger i Birchwood har ifølge ejer altid været ferskvandskølede, det siger bådens papirer.. ved det koster med brændstof, men hvis man ikke er til sejl og alt det arbejde det nu indebærer ombord så er motor vejen frem ;-) Birchwooden bruger ved cruise, ifølge ejers optegnelser ca 20 liter i timen, princessen ca 35-40 liter, og for mig er det helt ok, det koster ikke at kunne sejle med sejl, vi skal ikke sejle "ræs" , bare lidt hygge op af ned af kysten med god komfort, men tak for input.

Og som sagt er de godt nok gamle, men det er min Toyota Supra også, 17 år, men passet og plejet, som alt med motor skal og den står og kører som en ny, den går sgu' sågar 13,5 på literen ved pæn kørsel :-)

Er åben for input med modeller i kender til der kunne passe til vores behov...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis