Motor Vindmølle?

Hej alle sammen

nu har jeg fået bygget mig en vindmølle, men kan jeg bruge motorer fra en blæser ???

Blæser info
FGD-45
230V 50HZ
Power 100W
ART.NR 350120

Mvh jakob

kommer senere

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Volde på 18 aug 2010 19:04
Hej alle sammen

nu har jeg fået bygget mig en vindmølle, men kan jeg bruge motorer fra en blæser ???

Blæser info
FGD-45
230V 50HZ
Power 100W
ART.NR 350120

Mvh jakob


Vil du til at bestemme vindretningen da  siden du vil have motor på ???
Er det ikke snarere en generator du vil monterer
der er ingen forskel på en motor og en generator, hvis du tvinger akslen rundt på en motor laver den strøm og fungerer derved som en generator , og hvis du smider strøm på den, så fungerer den som motor.
Skrevet af braat på 19 aug 2010 09:11
der er ingen forskel på en motor og en generator, hvis du tvinger akslen rundt på en motor laver den strøm og fungerer derved som en generator , og hvis du smider strøm på den, så fungerer den som motor.


Det vil jeg nu kalde en sandhed med modifikationer.
Hvis vi bevæger os ud over folkeskolens fysik-niveau.

Emnet har været diskuteret før.
Brug søgefunktionen.
http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_difference_between_a_motor_and_a_generator
som jeg sagde
Skrevet af braat på 19 aug 2010 09:11
der er ingen forskel på en motor og en generator, hvis du tvinger akslen rundt på en motor laver den strøm og fungerer derved som en generator , og hvis du smider strøm på den, så fungerer den som motor.

Sikken noget bavl
Hvis du har en vindmølle gælder det da om at hive så meget energi ud af den som muligt, og det får du ikke ved at anvende en elmotor. Der skal du have en generator der er bygget til at produccere el = amp.
Annonce
Hvad vil du bruge strømmen fra din vindmølle til?

Ved du hvor stor effekt din vindmølle kan udvikle, generatoren skal være "for stor"

Blæseren sandsynligvis ikke bruges som generator.
Den kan højst give ca. 100 W, det er ikke meget.

Hvis du finder er motor der kan bruges skal den trækkes rundt med nogenlunde samme hastighed som den kører som motor.

Der er adskillige tråde i dette forum hvor folk diskuterer deres mere eller mindre gennemtænkte vindmølleprojekter.


Skrevet af Håndværkeren på 19 aug 2010 11:03

Sikken noget bavl
Hvis du har en vindmølle gælder det da om at hive så meget energi ud af den som muligt, og det får du ikke ved at anvende en elmotor. Der skal du have en generator der er bygget til at produccere el = amp.

du skulle tage at nøjes med at udtale dig om ting du ved noget om, og nu når du taler om at hive så meget energi ud af den som muligt, så måler man effekten på en generator/motor i watt og ikke i amp som du fejlagtigt skriver
hvis du skal have noget der virker skal du ikke regne med at kunne bruge noget der er 100W, den kan kun forventes at give 100w*8760h/5=1752wh på årsbasis. hvis jeg ellers kan regne rigtig.
"der er ingen forskel på en motor og en generator, hvis du tvinger akslen rundt på en motor laver den strøm og fungerer derved som en generator , og hvis du smider strøm på den, så fungerer den som motor."

Prøv lige det med en universalmotor. Jeg kan garantere dig at du får nul komma nul strøm ud af den.
Eller en asynkronmotor for den sags skyld.

Bent.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis