Ønsker ugennemsigtigt vand !!!

For noget tid siden så min mand og jeg en (dyr) vandkunst i et tysk havecenter, som vi blev enige om, at vi sagtens kunne lave selv herhjemme. Som sagt, så gjort - arrangementet består af en høj krukke, hvor der er sat et rør centreret indeni. Tilsluttet en lille pumpe, sat på vandkar dækket med granit og vupti, så var den hjemme. Til ca 1/4 af prisen. Men, men, men - problemet er nu, at vandet er alt for klart, man kan se både rør og afstivere tydeligt og det kunne man ikke på den originale udgave, der kunne man slet ikke se gennem vandspejlet. Så spgm er nu: Havde de farvet vandet ? Eller malet krukken indvendigt i en speciel farve ? Eller ? Håber at få nogle gode bud
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis vandet kører i plexirør kunne man bruge laser leds til og farve vandet med ,disse leds er meget kraftige ifh til alm led

Den indvendige side af krukken, stivere og hvad der ellers er i potten kan nok med fordel males sort. Hvis ikke det rækker kan man vætte en sort plade på tværs i krukken et par tommer nede under vandspejlet og med lidt frigang ude ved siden så vandet kan passere forbi.

Da jeg ikke er helt sikker på, at jeg til fulde har forstået din konstruktion er det alternative forslag måske helt ude i hampen, men det må du så bære over med

kunne du ligge et billed op på siden
Tak for de foreløbige svar Har vedlagt 2 billeder. Godt nok med pumpen slukket, men det er sådan cirka det samme selv om den er tændt. Mht ledlys, så var der ikke lys på den tyske udgave, så det kan ikke være det. Der var heller ikke lagt en ekstra "bund" et stykke nede, men det kunne måske være en løsning. Jeg er bange for, at det største problem, er at vi har valgt en lys/rød lerkrukke i stedet for en sort-mørk farvet. Men ønsket er, at den med tiden skal få en flot kalket overflade af vandet der løber ned af og det er jo kun muligt med en krukke i ler...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Karin2 på 17 aug 2010 19:56
Jeg er bange for, at det største problem, er at vi har valgt en lys/rød lerkrukke i stedet for en sort-mørk farvet. Men ønsket er, at den med tiden skal få en flot kalket overflade af vandet der løber ned af og det er jo kun muligt med en krukke i ler...

Ja, nu har I jo også valgt en krukke med en meget bred og stor åbning, så der rigtig kan komme lys ned

Min forslag om at male krukken sort gik alene på indersiden, hvilken næppe har betydning for kalkaflejringer, som du vel primært forestiller dig på ydersiden.

I stedet for at gå direkte i gang med den store krukke kunne du vælge at købe en sort plasticspand til en 10 kr i "Slem og Fisk" og stille et par sorte genstande ned i den, hvorefter du fylder den med vand og ser hvordan det ser ud.
Annonce
Lars: God ide mht at prøve med en sort spand først, det vil jeg helt sikkert gøre

Skal nok melde tilbage om det virker  Og hvis det gør, ender jeg jo nok med at male krukken&røret mørkt indvendigt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du kunne lægge en sort rund plade nogle cm. under vandet
PS: Er det meningen af vandet skal "springe" eller skal det bare løbe stille og roligt ud over kanten som overløb? Hvis det er det sidste der er meningen er der jo ikke behov for at føre røret så langt op i krukken. En dybere placering (samtidig med at det males sort) vil også skjule det.
Hvad med at blande noget Fun-saftevand af ønskværdig farvevariant i?.... -Så kommer der da lidt spræl i haven :-D

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

enten eller... hele den indvendige side af krukken males sort + stiver udsk. med en perforeret sort plade. Røret kan enten være sortmalet eller af klart plast. Dog får du nok med tiden et lille problem med belægninger af alger på indersiden. En sidste mulighed er, at lave et tyndere rør og sænke det længere ned.

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også