Ønsker ugennemsigtigt vand !!!

For noget tid siden så min mand og jeg en (dyr) vandkunst i et tysk havecenter, som vi blev enige om, at vi sagtens kunne lave selv herhjemme. Som sagt, så gjort - arrangementet består af en høj krukke, hvor der er sat et rør centreret indeni. Tilsluttet en lille pumpe, sat på vandkar dækket med granit og vupti, så var den hjemme. Til ca 1/4 af prisen. Men, men, men - problemet er nu, at vandet er alt for klart, man kan se både rør og afstivere tydeligt og det kunne man ikke på den originale udgave, der kunne man slet ikke se gennem vandspejlet. Så spgm er nu: Havde de farvet vandet ? Eller malet krukken indvendigt i en speciel farve ? Eller ? Håber at få nogle gode bud
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
For noget tid siden så min mand og jeg en (dyr)... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af uldal på 19 aug 2010 10:31
Dog får du nok med tiden et lille problem med belægninger af alger på indersiden. En sidste mulighed er, at lave et tyndere rør og sænke det længere ned.

Hvis det er recirkuleret vand, og der ikke indgår planter i krukken eller opsamlingsbassinet er det vel hensigtsmæssigt at hælde en sjat ikke skummende algefjerner i vandet en gang imellem for at undgå grønvækst.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også