Tråden er låst

Golf 2.0 GL

Golf 2.0 GL årgang 1996 fin bil køre godt og en ikke ryger bil. Den har kun gået 173000 km og har varme i sæderne. Er synet i Febuar 2010.
Pris 62000 Kr
Golf 2.0 GL årgang 1996 fin bil køre godt og en... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er dog herligt at se, at også andre end jeg studser over de meget omtalte "besparelser" man kan opnå ved at købe ny bil.
Min kone kører i en 2.0 ltr. Mondeo 1995, som vi for 4 år siden gav 25.000 kr. for.
I stedet kunne jeg have købt en en fin benzinbesparende 1,4 ltr. bil til 200.000 kr. Hun kører ca 10.000 km om året og kører normalt 12-13 km/l
Gad vide, havd det benzinbesparende vidunder ville være værd i dag? Det halve?? D.v.s. den ville have kostet 25.000 om året i afskrivning + ca 10.000 i forrentning, altså 35.000 kr. lige ud af lommen. Den gamle kan max have kostet 6.000 kr. i afskrivning p.a. da jeg vil få noget skrotningspræmie! Forrentningen er til at overskue.
Ja ja, reparationer. Der har vel ofret 10.000 kr. i perioden, bl.a. 4 nye dæk, men det må jeg vel kunne klage over et eller andet sted, og så har den fået skiftet olie m.v Men er en ny bil gratis at vedligeholde for at opretholde garantien?

Hvis hun bruger for kr. 10.000 kr. i benzin og 6.000 i tab, sat op mod en ny bils afskrivning/forrentning på 35.000 + brændstof 5.000.
Dvs hun bruger 16.000 kr. imod 40.000 kr. Hvordan jeg kan spare noget ved at købe ny bil, kan jeg i min enfold ikke forstå, men håber på at nogen kan hjælpe mig.

Der ud over, vil den lille økonomiracer vel næppe kunne trække vores campingvogn på 1500 kg!

Jeg kan kun anbefale at købe den her viste VW, som oven i købet ser meget fin og velholdt ud, og så glemme alt det miljøfis.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu er der vel andre ting, der tæller, når man køber bil, såsom sikkerheden. Der er jo opfundet en del ting, siden den Golf var ny.
En ny økonomisk bil,taber jo ikke det halve på 4 år, min kones 7 år gamle Clio kunne hos forhandleren indbringe 75.000 og en ny kostede så 120.000, og i vore dage opretholdes garantien jo også, hvis men bruger et uautoriseret værksted. Det harmonerer ikke rigtigt med førnævnte regnestykke. I den periode var der ingen reparationer, kun normal service. Samtidig ikke nogen ængstelse for at den ikke kørte når, der var brug for den. Een ting, som kan ændre billedet er, hvis man skal låne til købet. Nu er hendes Clio og min Mitzubishi begge blevet 4 år , og budgettet til uforudsete udgifter er ikke rørt. Og ingen irriterende momenter.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jamen så må jeg hellere køre mine gamle biler til skrot!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det er jo da heldigvis din afgørelse, men jeg har den fornemmelse, at du selv er i stand til at reparere det nødvendige, og så er det jo en anden sag. Men det er jo ikke alle, som er så heldige/dygtige. Jeg tror faktisk, det kunne være sport for dig, at rode med biler, sådan har jeg det med træbåde.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Den er solgt og væk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis