Ordet 'Tak'

Så brokker han sig igen

Men ordet 'tak' indgår åbenbart ikke i pensum på alle sejlerskoler. Det kan ellers udtrykkes i mange varianter, og findes på stort set alle sprog - Danke, Merci, Thank You, Tack...

Vi har flere gange på sommerens tur oplevet, at vi springer op af båden, griber en bådshage hver for at tage imod en for- og agterfortøjning og lige hjælpe med at gøre båden sporadisk fast, når der kommer en ny ind i nærheden af os. Eller lige hjælper med at lægge fra ved afgang.

Vi forventer hverken gavekasser med rødvin eller invitation til fraternisering, men en lille smule anerkendelse af vores indsats - ordet 'Tak' f.eks. - kunne da godt bruges.

Naturligvis er det ikke alle, der glemmer almindelig havnepli, men vi har oplevet der mange gange her i sommer.

- Og så er vi i øvrigt en smule fortørnede over, at nogle bliver overraskede over, at vi giver en hånd med tillægning. Helt ærligt, er det blevet så ualmindeligt, så er vi kommet fortvivlende langt fra de dyder, min morfar bankede ind i hovedet på mig, da jeg sejlede med ham i Nakskov Fjord for snart mange år siden.

Det kan vi sgu gøre bedre. Har vist tordnet over det i et tidligere indlæg, men det har åbenbart ikke hjulpet...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Så brokker han sig igen Men ordet 'tak' indgår... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Se dog positivt på det Rene! Din båd bakker kun til siden.

Tænk engang, hvis den bakkede forlæns!

 

Kommer til at tænke på det tehater stykke der hedder skæremysler når jeg læser med på denne tråd
hvor der er en diskution om faven på månen citat: måner har den farve som måner skal have :citat slut

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

hi det ville være frygtlig så ville mand få hold i nakken når mand sejlet frem
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis