Købe hus med autoværksted, - benzinspild?

Hej Kloge hoveder.

Vi går og kigger på hus.

Hvordan ville I forholde jer til et hus med garage hvor der er en semi-prof autolift og i øvrigt flot værksted/lokale?

På den ene side er det jo gør-det-dejligt, men på den anden side ville jeg være nervøs for at der var lavet biler på grunden i mange år og deraf følgende risiko for at der var olie/benzin i undergrunden.

Jeg går ud fra at man kan måle om der er benzin/olie-dampe i jorden hvis man løfter et par fliser uden for garagen?

Andre relevante input modtages gerne.

Mvh TroelsM
Hej Kloge hoveder. Vi går og kigger på hus.... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Huset er beset og sammen med rådgivning (bla herfra), har vi vurderet at vi ikke skal have det hus.

Mange tak for hjælpen allesammen.

Mvh Troels
I princippet kan man jo slet ikke risikere at købe nogen ejendom overhovedet nogen steder.
Ingen djævel kan vide, hvad der er foregået tidligere på nogen ejendom. Hvor kan man ikke risikere, at knægten i huset har stået og rodet med knallert og vasket dele af i petroleum m.m. og spildt på jorden, eller direkte hældt den snavsede rensevæske ud på jorden.
Jeg har igennem årene set, man har smidt olie, benzin, petroleum, sprøjtegifte osv osv ud på jorden både på landbrugsejendomme og i alm. villahaver.
Og i øvrigt så jeg her for lidt siden ved højlys dag et spøgelse, tror jeg nok!

Med venlig hilsen
ktm

 

Forskellen er bare at Regionen VED det i det her tilfælde og kan risikere at undersøge grunden, hvorved man kan stå med en kæmpe regning. Mange folk er nogen forbandede svin mht miljø og jeg håber inderligt du har meldt dem på stedet hvis ovenstående er observeret...
Skrevet af TroelsM på 04 aug 2010 13:08
Update:

Der har tidligere været registreret en brugtvogns-forhandler på adressen.

Findes der et register/arkiv hvor man kan se hvor længe der har været firma på en adresse?

Jeg har snakket med kommunen der har rådet til at jeg får et rådgivende ingeniør-firma til at undersøge grunden. Prisen skulle ligge på mellem 5 og 25KKr alt efter hvad der skal underøges.

Jeg hører stadigt gerne om erfaringer med den slags.

Mvh Troels
ja, cvr.dk
vh

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis