Stolpebeton stærkt nok til en Carport ??

jeg har nu boret 8 huller ned i 100cm. hvor mine 125x125 stolper skal stå. men jeg er kommet i tvivl om stolpebeton er stærkt nok, da beskrivelsen siger" til postkasser, og hegn" eller er der noget der er bedre. samtidig har jeg tænkt mig at pakke de trykimp. stolper ind i tagpap så fugten fra beton ikke trænger ind i træet. er der ikke fornuftigt. ved venlig hilsen kias

Dinosen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Betonnen er rigelig stærk. Det handler bare om at stabilisere stolpen mod jorden. Du kunne for så vidt ligesågodt bruge stabilgrus. Men det er nemmere at få betonnen til at pakke sig omkring stolperne.
Det er fuldstændigt unødvendigt at pakke stolperne ind. Stolperne kan sagtens tåle vand. Tænk bare på når det regner!!!
Husk ingen beton under stolperne, så kan vandet ikke løbe væk. Jeg lagde selv 10 cm stabilgrus i bunden af mine huller, derefter stolpen ned, og 20 cm jordfugtig beton rundt om stolpen. Ca. 20 cm under jordoverfladen lagde jeg igen 20 cm jordfugtig beton. Husk når du stamper det, at lave en hældning væk fra stolpen.
Mvh. Lars
Jeg synes du skal støbe nogle stolpesko ned i stedet for at sætte stolperne direkte i jorden. selvom det er trykket træ så rådner det med tiden.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis