Flamingo som isolering på vægge, under tapet og maling

Hej.
Jeg har netop købt en andelslejlighed (5. sal i Kbh.) hvor der i den ene stue var et flamingoloft der skulle hives ned. Da jeg gjorde det, faldt halvdelen af det pudsede loft der sad under ned.
Nu opdager jeg til min gru at der på alle ydervægge og skråvægge i stuen er 10-20 mm flamingo lige under det malede tapet.
Eftersom det er ulovligt at benytte flamingo-isolering som loft, går jeg ud fra at det samme er tilfældet på væggene. Er der nogen der kan bekræfte dette, evt. med en henvisning til den gældende lov som jeg kan henvise til overfor sælger?
Nu er problemet så, hvad jeg nu skal gøre... Hvis jeg hiver flamingoen ned risikerer jeg at hele væggen bagved falder sammen som jeg oplevede i stuen. Samtidig mister jeg jo en del isolering, skal der så isoleres? og i bekræftende fald: Hvor meget isolering skal erstatte 20 mm blød flamingo? Flamingoen er ikke hård, som det der bruges under gulve.
En anden idé kunne være at smide gipsplader ovenpå flamingoen, hvilket nok er den nemmeste og billigste løsning. Er det lovligt?

Pf. Tak!

Mvh. Thomas

Hej. Jeg har netop købt en andelslejlighed (5. sal... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Håndværker:
Du har så evig ret. Familie først, så arbejde.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af Håndværkeren på 27 jul 2010 14:22
Undskyld jeg ved godt det ikke har med tråden at gøre.
Men kære Koluda, hvem takker dig den dag du ligger og ser dum ud fordi du har knoklet r... i laser. Hold op med det, det eneste du opnår er dårlig ryg mm. og at du skal betale dobbelt så meget i skat.
Og det aller værste, din familie savner dig der hjemme undtagen når du er eritabel p.g.a. for meget arbejde.

V.h.  Håndværkeren
Du har helt ret, ingen kunder takker en for dette.

Og man bliver heller ikke lige millionær af det heller.

Familien kan helt klart mærke det ja, mange dage når man datter slet ikke at se før hun allerede er lagt i seng, så det er helt sikkert hende det går mest ud over.

Jeg har dog heller ikke tænkt mig at fortsætte i dette tempo, hvilket nogle kunder heldigvis også har forståelse for, jeg har bare været alt for flink til at sige ja til ekstra arbejde på det sidste, at det har væltet tidsplanen totalt, og man derfor står med for mange bolde i luften på en gang, og desværre må erkende at det er umuligt at få kvalificeret arbejdskraft til at afhjælpe det pt..

Utroligt med så mange arbejdsløse håndværkere, men der er måske en grund til de fleste går arbejdsløse for tiden, det er i i hvert fald hvad jeg har erfaret de sidste par uger.
Hej.
Lige som en opfølgning på min tråd, kan jeg oplyse at jeg netop har talt med en tekniker fra Teknik- og Miljøforvaltningen Center for Byggeri. Hun kunne oplyse mig at det aldrig har været lovligt at benytte flamingo som isolering i væggene i lejligheder i København. Heller ikke selvom det gemmes bag to lag gips.
Tak for de gode indlæg på tråden.
Mvh. Thomas
Hvis flamingo ikke må bruges som isolering i væg, hvad dævlen er det så der sidder bag på min nye varmvæg fra knauf/danogips jeg lige har købt.

Det ligner rigtig meget.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det er nok flamingo Peter, for jeg har set de selv samme plader hos Davidsen i Høruphav, men gider ikke gå i diskution med de "kloge"
Annonce
Måske fordi det ikke er lovligt alle steder at knauf/danogips, også laver en udgave, med påklæbet Rocwool

mvh jens
KnauffDanogips varmevæg er godkendt som klasse1 beklædning. Celluplasten er formedentlig brandhæmmende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også