Montering af udendørs afbryder

Hej

Jeg skal montere en udendørs afbryder, men det er åbentbart ikke så let.

Det er er en UPUS73 afbryder fra Harald nyborg.

Jeg har en blå, brun og en gul-grøn som er til jord.

Diagrammet på bagsiden af afbryderen er vedhæftet efterfølgende.

Nogle forslag til hvordan ledning skal monteres.

Tak på forhånd.
Hej Jeg skal montere en udendørs afbryder, men... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

De blå samles med en muffe. De gulgrønne samles også med en muffe. Den brune, som kommer med strømmen, sættes i den klemme med pil ind og den anden brune sættes i klemmen med pil ud.


fase
Jeg genoptager lige denne gamle tråd, da jeg har en tilsvarende Opus 74 korrespondance afbryder, dog modellen med lampe, som jeg har anskaffet som brugt. Tanken var den skulle erstatte en i forvejen opsat almindelig Opus 74 afbryder i et skur, og så få etableret ledelys.
Der er påloddet tre ledere på lampens printplade, hhv. hvid, orange og grøn, og dette ser ud til at være de originale, da lodningerne er fuldstændigt ensartede. Lederne er i øvrigt meget tynde, antageligt 0,5 mm (lidt over 1 mm inkl. isoleringen), og skal derfor have påsat ledningstyller. Jeg kan dog ikke finde nogle markeringer, der angiver hver enkelt leders anvendelse. Jeg har forgæves ledt efter en monteringsvejledning på nettet. Nogen, der kan hjælpe?
Kan du ikke pille afbryderindsatsen ud og tage et billede af printet med de tre ledninger og lampen?

fase
Hej Fabrin. Jo, selvfølgelig. Jeg kunne ikke få det superskarpt, til gengæld er der fra to vinkler.
Annonce
Den kan jeg ikke klare uden at have det i hænderne. Jeg har søgt i LKs katalog og på min ven Google uden at finde en løsning. Forhåbentlig kommer der en behjertet sjæl med en løsning.   

fase
S. Fabrin skrev den 27-04-2020 22:43:58

Den kan jeg ikke klare uden at have det i hænderne. Jeg har søgt i LKs katalog og på min ven Google uden at finde en løsning. Forhåbentlig kommer der en behjertet sjæl med en løsning.   

Tak, Fabrin, for at du undersøgte det.

Nu har jeg skrevet til en forhandler, jeg har handlet hos en del gange, og som sælger denne type afbryder, om de skulle ligge inde med en monteringsvejledning.
Hvis du finder en løsning, vil du så offentliggøre den her, så jeg kan se, hvordan forbindelserne er ?

fase
Når jeg sætter den orange ledning på plussiden af et knapcelle-batteri, og den hvide ledning på minussiden, så er der lys i lampen. 

Forhandleren kunne åbenbart ikke hjælpe mig. Jeg har testet lidt videre med batteriet - da jeg bemærkede, at det kun er den ene halvdel af lampen, der lyser rødt, når jeg holder den orange ledning på plussiden af batteriet, og den hvide ledning på minussiden.

Det viser sig, at der er to dioder i lampen. Ved at holde den grønne ledning på plussiden af to knapcellebatterier (ét er ikke nok) og hvid på minussiden kan jeg således få lampen til at lyse grønt. Jeg kan dog ikke få begge dioder til at lyse på samme tid, heller ikke ved at tilføje ekstra batterier, ved at sætte både den orange og grønne ledning på plussiden - her lyser lampen så kun rødt.

Er der mon nogen, der ud fra ovenstående observationer, kan give et bud på, hvorledes ledningerne skal monteres i indsatsen, for at lave et søgelys?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis