mm2 på højtalerledning.

Hej Alle.

Står og skal finde noget højtalerledning til mine forældre da det der fulgte med deres nye anlæg ikke var nær langt nok( 1.5 m)

mit spørgsmål er hvilken kvadrat kablet skal være og hvilken kvalitet der er nødvendig. kablerne skal række ca  4 og 5 meter hver. de kabler de har til det gamle er markant tynder end dem der fulgte med til det nye som desværre er alt for korte. har selv kigget på 2.5 mm2 men hvad mener i?

ligger lige et link til anlægget.

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=1208860240

håber i kan hjælpe og på forhånd tak.

mvh søren

Søren Hansen

Hej Alle. Står og skal finde noget... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
He he.. Ja højttaler kabel er ligesom mange andre ting noget folk har meget forskellige meninger om.

Selv bruger jeg et færdigt sæt fra Hifi klubben og selvom det er i den "billige" ende så koster det da 1200 kr. for 2 * 3 meter...
Og jo, jeg mener godt at kunne høre forskel fra en 230 volt ledning...


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

hej alle.

som blev det nye kabel leveret. og vil sige at jeg kunne seriøst godt høre foreskel fra den 0,75 mm2 lysleder der var brugt midlertidigt. skal ikke afvise at der fra min egen side var lidt indbildning i det. men vi var 4 der kunne høre det. dog skal det siges at den 0,75 lysleder vi brugte også var mindre end det der fulgte med orrigibalt. dette var 1.50 mm2.

dog kostede det nye kabel kun 39 per meter.

tak for jeres indlæg.

Mvh Søren Hansen

Søren Hansen

Skrevet af SørenHansen på 29 jul 2010 17:50
hej alle.

som blev det nye kabel leveret. og vil sige at jeg kunne seriøst godt høre foreskel fra den 0,75 mm2 lysleder der var brugt midlertidigt. skal ikke afvise at der fra min egen side var lidt indbildning i det. men vi var 4 der kunne høre det. dog skal det siges at den 0,75 lysleder vi brugte også var mindre end det der fulgte med orrigibalt. dette var 1.50 mm2.

dog kostede det nye kabel kun 39 per meter.

tak for jeres indlæg.

Mvh Søren Hansen

Ja det er da klart. der er meget større modstand i en 0,75mm2 ledning end en 1,5mm2 ledning. men det er forskellen mellem to kabler med samme modstand ser er interessant. den er ikke hørbar for os almindeligt dødelige.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis