mm2 på højtalerledning.

Hej Alle.

Står og skal finde noget højtalerledning til mine forældre da det der fulgte med deres nye anlæg ikke var nær langt nok( 1.5 m)

mit spørgsmål er hvilken kvadrat kablet skal være og hvilken kvalitet der er nødvendig. kablerne skal række ca  4 og 5 meter hver. de kabler de har til det gamle er markant tynder end dem der fulgte med til det nye som desværre er alt for korte. har selv kigget på 2.5 mm2 men hvad mener i?

ligger lige et link til anlægget.

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=1208860240

håber i kan hjælpe og på forhånd tak.

mvh søren

Søren Hansen

Hej Alle. Står og skal finde noget... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af mkh på 27 jul 2010 08:30
[Slettet af admin]


Sikke dog et surt opstød.. Er du sur over at antennen i din iPhone ikke virker

/cs

Skrevet af csteinod på 27 jul 2010 09:27


Sikke dog et surt opstød.. Er du sur over at antennen i din iPhone ikke virker


Den imported iPhone 4 jeg har fejler intet, og det kommer resten af dem der bliver lev til Danmark heller ikke til, der er ingen problemer på det danske netværk...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af mkh på 27 jul 2010 08:30 
[Slettet af admin]


Nu tror jeg det er på tide du dæmper dig lidt, da der ellers er ret gode chanser for at du ryger ud af LDS.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Håndværkeren på 27 jul 2010 10:13


Nu tror jeg det er på tide du dæmper dig lidt, da der ellers er ret gode chanser for at du ryger ud af LDS.

V.h.  Håndværkeren


Ja eller bliver sporet ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Lad dog mkh hvile i fred. Jeg gider ham ikke mere og læser fremover ikke hans indlæg.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej alle sammen.

hold da op en debat hehe. kan sige at det er ligesom når man inden for mit eget fag diskuterer motorolie. det er relegion for mange :-)

men endte med at købe dette kabel

http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/clicktronic_hoejtalerkabel/clicktronic_hoejttalerkabel_25_mm2_pris_pr_meter_4461_da.html

men kommer nu til at tænke på. kan man risikere at 2.5mm2 er for tykt til det kan spændes ind i højtalerne og anlægget?

takker for jeres svar.

Mvh søren Hansen

Søren Hansen

Det er da godt nok noget fint kabel

Jeg har altid brugt alm. flad 1,25# 230V ledning, på anbefaling af flere forskellige forhandlerer. Og det til anlæg i samme prisklasse og lidt over

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af SørenHansen på 27 jul 2010 15:25
Hej alle sammen.

hold da op en debat hehe. kan sige at det er ligesom når man inden for mit eget fag diskuterer motorolie. det er relegion for mange :-)

men endte med at købe dette kabel

http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/clicktronic_hoejtalerkabel/clicktronic_hoejttalerkabel_25_mm2_pris_pr_meter_4461_da.html

men kommer nu til at tænke på. kan man risikere at 2.5mm2 er for tykt til det kan spændes ind i højtalerne og anlægget?

takker for jeres svar.

Mvh søren Hansen
2,5mm2 skal den kunne tage. det er ved 4mm2 det kan begynde at knibe med pladsen. ellers kan man "bare" lodde et ben fast på ledningen som er lige nøjagtig passer ind i terminalen (2,5mm2 stiv kobber fra installations ledning).


Jacob
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis