hvor stærk er Glasfiber

Hej

jeg skal til at lave et dykker hus til mit hjelmkamer

Den skal holed til et tryk på 7bar

Hvis jeg laver den på 5mm tyk er det noge der kan sige mig om den kan holde til det tryk

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Svært og sige om 5 mm er nok, men umiddelbart burde det række, hvis du får lavet den rigtig konstruktion, hvis det er retnings bestemte fibre, kan man opnå stor styrke ved at dreje de forskellige lag.

Vær dog opmærksom på at en glasfiber konstruktion ikke er vandtæt, årsagen til at både er vandtætte, er at de er belagt med gelcoat, som faktisk er det der gør at de ikke tager vand ind.
Kan der ikke findes et tilpasset cover, som er lavet i plast?

(danielvagn
Vær dog opmærksom på at en glasfiber konstruktion ikke er vandtæt, årsagen til at både er vandtætte, er at de er belagt med gelcoat, som faktisk er det der gør at de ikke tager vand ind.)

Ok det viste jeg ikke Takker for det

så er det i tænke box igen
Jeg vil anbefale at surfe Ebay efter et plastik hylster til hjelmkamera, i USA er det meget populært med de små kameraer, så skulle være underligt det ikke er til at finde, evt fra producenten.

Ebay kom ikke med så meget, men  det findes
http://www.contour-hd.co.uk/waterproof-case-for-contourhd.html

Har selv leget lidt med Helmet cam til motocross, de her kamera'er er super fine, og billederne er kanon, det giver lidt at det kommer i HD
1mm er rigeligt hvis du vælger den rigtige form. omvendt er 5mm i underkanten hvis du vælger en forkert.

Jacob
Annonce
Ja ved det

Men danielvagn jeg har kikke på fler forhanler i fler lande og de laver den ikke til mit behov 
Den du har linke til holder kun til 10 meter og som dykker er det ikke ret meget
men det er den deer høger til mit kamer 

Jacob
den bester form er vel en cylinder form

den skal holde til et tryk på 7 bar = 60 meter
som fritid dykker går jeg max ned på 45-50 meter men ville være sikker på den kan holde så jeg siger 60 meter
Den bedste facon er en kugle. bedste alternativ er et "æg". men ellers er facon som en overjordisk dieseltank fra et landbrug også ok.
for at optimere det til noget som er optisk ok laver man en kraftig forstærkning hvor ruden skal være.
hvis du vælger at bruge ruden som låg, kan jeg anbefale at man lægger en stål forstærkning inde i glasfiberen. når man så er færdig med den borer man 6 huller gennem glasfiberen ind til forstærkningen og skærer gevind i hullerne. så skruer man fra bagsiden de bolte i man har tænkt sig skal bruges. boltene sikres ved at fedte gevindet ind i den epoxy/risin som du har brugt til glasfiberen, men kun den sidste 1m.
som pakning har jeg været heldig at få fingre i en lille plade siliconepakning fra et sted der fremstiller pakninger.
som rude har jeg på min en 14 eller 18mm tyk plade af polycarbonat.
Et par vigtige detaljer er en ventil så du kan udligne trykket og en fugt absorberende pose silica gel så ruden ikke dugger indvendigt.

Jacob
er du osse dykker Jacob Antenne

det lyder som du osse har lave en hus til dykker,,
hvis du har gider du ikke lige sende et par bilder af den
nej det jeg har lavet har kunne betjenes tørskoet. men desværre ingen billeder.

Jacob
7 bar er lige under kanten. men okay.!

hvis man skal være sikker på at vandet ikke kommer ind til "kameraet"
kan det være fordel lave en "dykkerhus" til 10 bars tryk.!

bare mit forslag.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også