hvor stærk er Glasfiber

Hej

jeg skal til at lave et dykker hus til mit hjelmkamer

Den skal holed til et tryk på 7bar

Hvis jeg laver den på 5mm tyk er det noge der kan sige mig om den kan holde til det tryk

Hej jeg skal til at lave et dykker hus til mit... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af hans2.hansen på 23 jul 2010 12:15
7 bar er lige under kanten. men okay.!

hvis man skal være sikker på at vandet ikke kommer ind til "kameraet"
kan det være fordel lave en "dykkerhus" til 10 bars tryk.!

bare mit forslag.

Mit forslag er at du holder op med at skrive om ting du ikke aner noget om.
på 60m er trykket 6 bar over det ved vand overfladen. så 7 bar som spec er rigeligt.
trænger der vand ind til kameraet har man ganske enkelt ikke lavet beholderen så den kan tåle de 7 bar.

Jacob
Hvis man har nået efaring med de ting jeg skriver om så vil jeg da gerne hør om det

Bar
Over vande overflade er 1 bar og for hver 10 m læger man 1 bar til så hans2 det du vil tryk prøve den til 110 Meter
Det er langt ned

Jeg er kun fritid Dykker så jeg kommer MAX ned til 45-50 Meter
og nej jer er ikke Tekno dykker, der er dem der kommer ned på de 70m med 4-6 ilt flasker
Nu er det jo "kun" en beholder til et kamera, så sikkerheds margenen er jo ikke livsvigtigt.

Det var jo helt anderledes hvis det var en dykkerklokke, som der skulle være mennesker i, så skulle der jo nok være en anderledes sikkerhedsmargen

mvh jens
Skrevet af ice666m på 24 jul 2010 11:22
Hvis man har nået efaring med de ting jeg skriver om så vil jeg da gerne hør om det

Bar
Over vande overflade er 1 bar og for hver 10 m læger man 1 bar til så hans2 det du vil tryk prøve den til 110 Meter
Det er langt ned

Jeg er kun fritid Dykker så jeg kommer MAX ned til 45-50 Meter
og nej jer er ikke Tekno dykker, der er dem der kommer ned på de 70m med 4-6 ilt flasker

Trykket ved vandoverfladen er 1 bar. men relativt 0 bar, da det er det miljø beholderen har som udgangs punkt. du kan sikkert huske noget om atabs og btabs fra dykker teorien.

Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også