Lavt afløb

Afløbet fra badet ligger meget lavt og jeg vil ha det pumpet over i en tønde, men det skal desværre løftes en del. Hvad kan man købe af pumper der kan klare dette ? En pumpe der køre når der kommer vand eller en pumpe med et lille resovoir eller ?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En almindelig cetrifugal lænse pumpe kan da sagtens løfte vandet 3 m. og med eventuelt påbygget kviksølvs kontakt klare den det fint.

V.h.  Håndværkeren
Der er ikke plads til en tank, så pumpe skal være af en type der kører når den "modtager" vand fra afløbet. Findes det eller skal jeg finde på noget helt andet ?
Skrevet af splitbus på 20 jul 2010 10:05
Der er ikke plads til en tank, så pumpe skal være af en type der kører når den "modtager" vand fra afløbet. Findes det eller skal jeg finde på noget helt andet ?
Jeg har da ikke skrevet noget om at den skal pumpe det op i en tank, vel ? Og ja den jeg har beskrevet starter når der er ca. 2 cm. vand omkring den.
Kig her:  www.mmc.dk

Beklager misforståelsen, men det lyder altså stadig som om pumpen er i en eller anden for for beholder, når du siger at den begynder at pumpe når der er ca. 2 cm vand omkring den ? Kan du sende et direkte link på pumpen har kigget på dit link men syntes ikke at kunne finde pumpen
Det kunne det godt værer, jeg vil dog foretrække en hvor ledningen ikke kommer under vand.
Ved ikke rigtig hvordan det skal forklares, andet end at selve vandet fra afløbet på baderummet skal pumpes op i en beholder. Der er ikke plads til nogen form for beholder ved / under afløbet

Så er der vel heller ikke plads til en pumpe, som den jeg linkede til?

Hvis der er så lidt plads, bliver du nok nødt til at hæve bunden.

Eller hvis det er muligt, lade vandet løbe i en beholder, som er plaseret lavere, et andet sted i skivet...

mvh jens
Skrevet af splitbus på 21 jul 2010 13:44
Ved ikke rigtig hvordan det skal forklares, andet end at selve vandet fra afløbet på baderummet skal pumpes op i en beholder. Der er ikke plads til nogen form for beholder ved / under afløbet

Så lad os lige tage den helt fra bunden, hvor står / Sidder det baderum. Et det en cabine med bundkar ? Hvad er bundkaret lavet af ?
Hvad er det der gør det så besværligt at pumpe vandet væk, står den eventuelle bund for tæt på gulvet, så hæv den. o.s.v.

"Baderummet" er bygget som en del af toilettet på skibet, så derfor er der ikke mulighed for hævning.

Før løb vandet ned i en spand der er placeret utilgængeligt bag motoren og via en pumpe blev det pumpet ud.
Jeg kan IKKE komme til denne spand og skifte pumpen, så jeg skal finde på noget nyt, derfor alle disse problemer
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis