hjælp til golf

Hej jeg er ved at tage toppen af en golf fra 91. Jeg kan simpelthen ikke løsne bolten på krumtapakslen. Den som sidder og holder remskiven. Jeg vil jo også have ny tandrem på.

Må jeg varme lidt på bolten? Problemet med det er vel at den udvider sig??
Eller kan jeg bore hovedet af bolten og derefter tage restbolten ud .
Håber i kan hjælpe.
 mvh
alte

<p>&#160;</p>
Hej jeg er ved at tage toppen af en golf fra 91.... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
nu kender jeg ikke meget til seat , men generalt for langt de fleste biler , vl olielampen først lyse når oliestanden er et godt stykke under minimum , det skyldes at oliepumperne er så kraftige at når lampen lyser er det tit for sent, det er jo olietrykket den lyser på og ikke oliestanden
hvis motoren ikke har været meget varm , er der sikkert ikke sket noget med den , da det er et typisk symtom
den kan sikkert godt klare en kort periode at køre med så lav oliestand , men godt er det ikke
føleren er sikkert god nok , det er sjældent den der er defekt , ellers koster en ny ikke så meget ( ved ikke lige hvordan man kontrolere den )
men din oliepumpe er nok så kraftig at den først falder så meget i tryk at føleren reagere , når oliestanden er et godt stykke under minimum , det er ret almindeligt
men der må være en årsag til at den bruger så meget olie
er det en nyere bil , må den gerne bruge ½ L pr 1000 km og en ældre 1 L pr 1000 km , bruger den meget mere må du finde ud af hvad der er utæt og få det lavet
og sørg så for at kontrolere det jævnligt feks en eller to gange om ugen alt efter hvor meget den bruger
køre du den først tør er det jo for sent
Hej bredker.
Så køre golfen! Det gik fint med at samle den og den sprang i gang. Kan man ikke stramme tandremmen eller er det bare mig den er galt med. Jeg har skiftet tandrem, men jeg fandt aldrig ud af hvordan man løsner "strammeren" som jo er vandpumpen.

Seat....ja den må vente til efter ferien for nu skal der snart slappe af.

Tak for hjælpen....til jer alle
MVH
alte

<p>&#160;</p>
Hej alte
Jeg kan forstå at du har kørt din Seat med lav oliestand , Seat kender jeg intet til er det ikke bare det samme som en Volkswagen Miin gamle Holden 2,0, det er en Australsk kopi af Opel record/vectra , havde hydrauliske ventilløftere ,de larmede afsindigt når den var tæt på at løbe tør for olie .Efter olie opfyld og noget kørsel spandt den som en mis igen.Det skete nogle gange og den klarede omkring 350.000kms
Er der ikke selvjusterende remstrammerhjul i Golfen, så skal vandpumpen vel bare blive hvor den er.
Seaten køre helt fint igen, men som bredker skriver er der jo en grund til at den bruger olie. Nu vil jeg til at holde lidt mere øje med hvor meget den bruger.
Ang. golf så klarede jeg det jo også på den måde som du beskrev, men nu har jeg jo rodet med lidt forskellige mærker biler. Det er første gang, at jeg oplever det på denne måde. Så er det jo man undrer sig.
mvh
ALTE

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis