hjælp til golf

Hej jeg er ved at tage toppen af en golf fra 91. Jeg kan simpelthen ikke løsne bolten på krumtapakslen. Den som sidder og holder remskiven. Jeg vil jo også have ny tandrem på.

Må jeg varme lidt på bolten? Problemet med det er vel at den udvider sig??
Eller kan jeg bore hovedet af bolten og derefter tage restbolten ud .
Håber i kan hjælpe.
 mvh
alte

<p>&#160;</p>
Hej jeg er ved at tage toppen af en golf fra 91.... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja det kan godt planslibes , men du kan ikke selv gøre det , men det koster ikke ret meget
nu kan jeg ikke se hvilken motor du har , men kikker du på toppakningen foran på motoren stikker der en flap ud med enten 1, 2 , 3 huller eller et hak , det fortæller tykkelsen på den pakning der er i nu
efter en slipning skal du have en toppakning der er et nummer tykkere

hvad er grunden til at du vil have den slebet , det er normalt ikke nødvendigt medmindre pakningen er gået pga høj temperatur eller forkert tilspænding
Den spildte olie og brugte vand så den er god nok!! Knægten siger, at den har været varm derfor mener jeg at den skal slibes. Kan de ikke måle det der hvor jeg får den slebet... altså om den skal slibes.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
det vil jeg tro , men hvis du er i tvivl ville jeg nok bare få den slebet , det koster typisk under 500 kr inc ny toppakning hvis du selv har rengjort den rimeligt og taget manifol af , ventilerne må du godt lade side hvis de ikke skal af aligevel
tag den gamle toppakning med , så er du sikker på at få en ny der passer efter slibning
hvis du mangler tilspændingsmoment , har jeg bogen med data på de fleste ældre motore , skal bare vide hvilken motor du har hvis du får behov for det
Tak bredker. Det er en golf 2 fra 88 med 1,3 er motor. Er det oplysning nok.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Annonce
ps: ville du trykprøvet sådan en??. Jeg synes jo det er en ekstra omkostning!!
Mvh
alte

<p>&#160;</p>
hvis der ikke ser ud til at der ellers er problemer med den ville jeg ikke trykprøve den , sjældent det der er behov for det
skal nok kikke efter i bogen i morgen når jeg kommer hjem , tror helt sikkert den er der i

en anden mulighed er at skifte motoren hvis der er for mange udgifter til at få den lavet , og mange gange er det nemmere at skifte motor end at renovere den gamle , og så har du også ekstra dele fra den gamle til reservedele

prøv at tage en vurdering af hvad der ellers skal ofres på den , ellers har jeg en 1,3 liggende , samt gearkasse du kan få billigt
Tak bredker.
Jeg vil have det i tankerne, det med motor og gearkasse hvis nu den ikke kommer til at køre rigtig. Det er jo den mellemste dreng som jeg laver bil sammen med. Vi er nød til prøve at samle den igen sådan ren læremæssigt. Det er faktisk sjælent vi laver noget sammen på den måde ( alt går jo op i computer mv i disse dage!!) så det er bare med at holde ham fast i det når der er en mulighed.
MVH
alte

<p>&#160;</p>
det lyder fornuftigt , den bedste måde at lære det på , og skulle det gå galt , så ved du hvor der står en motor og gearkasse

tilspænding på en 1,3 vw motor er

trin 1 : 40 Nm
trin 2 : 60 Nm
trin 3 :180 grader ( ½ omgang )

tilspændingsrekkefølge

10 4 2 6 8
7 5 1 3 9

håber du forstår det , ellers siger du bare til
Jo det ser fint ud den måde du har beskrevet det på!! Jeg har et andet pludseligt opstået problem som du måske kan hjælpe med. Jeg har lige været ude at køre 400 km i min seat og var nær ved at køre den tør for olie. Burde olielampen ikke begynde at lyse.....Hvordan tjeker jeg om den virker. Alle lamper lyser som de skal med tænding på, og alle forsvinder fint når jeg starter- Olielampen går også hurtig ud som den skal??
Du får lige præg om hvordan golfen køre. Vi skal samle i morgen!!
MVH
alte

<p>&#160;</p>
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere