Nye spær, hvor meget isolering?

Hej

Jeg skal have lavet nyt tag på mit hus, og vil derfor have nye spær så jeg kan udnytte luftsrummet.
Mit problem er hvor meget isolering skal der i? Skal man tage det som nybyggeri eller ombygning.
Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde nogen steder på Internettet hvor der står noget om dette.

Håber I kan hjælpe mig

På forhånd tak
Byggerselv
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har forstået det sådan, at der skal 300 mm i nybyggeri og min. 200 mm i ombygning. Jeg vil mene dit projekt er en ombygning.
Nå for sulan Vi har selv lige fået efterisoleret, og her smed tømrerne 200 mm ind. Vi ville gerne have haft 175 mm, men de sagde lovkravet var 200 mm...
Okay, men gælder det så også når nu der kommer nye spær også.
Jeg kan sagtens se hvorfor tømrerne smed 200 mm i hos jer, når nu det er de gamle spær der stadig er der, men jeg kan ikke helt finde ud af om det så er nybyggeri når der kommer nye spær.

I samme omgang?
Okay, jamen så er det jo det samme
Forstod bare sådan at der ikke var nye spær hos jer når du skrev "efterisoleret".

Tak for hjælpen ellers.....
Nårh, jamen jeg er ikke så erfaren inden for byggeriet... Men vi har fået nyt tag, nye spær, ny forskalling, ny dampspærre og ny 200 mm isolering.
En hel del af reglerne for nybygning, om- og tilbygning reguleres af det såkaldte Bygningsreglement, og den 1. juli kom der et nyt et af slagsen, kaldet BR10.

Som noget helt nyt, stiller bygningsreglementet nu også krav til eksisterende bygninger. Tidligere var det sådan, at man uden problemer kunne udskifte en nedslidt konstruktion med en mage til den gamle.

Den går ikke længere. Efter de nye regler, skal man også ved vedligeholdelse bringe konstruktionen op til nutidig energistandard.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis